تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز نوسانات قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در روندی خنثی ادامه دارد زیرا خریداران و فروشندگان در محدوده نرخهای ۵۶۳۲ و ۵۶۹۹ دلار/تن باهم جدال می کنند تا یکی از سطوح فوق شکسته شود و جهت قیمت مشخص گردد.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است این محدوده خنثی مابین سطوح فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۵۳۴۶ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) تشکیل شده است.

در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۵۶۹۹ با قدرت شکسته شود زمینه را برای افزایش به سوی سطح ۵۷۴۱ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) فراهم می آورد ، این در حالی است که کاهش قیمت به زیر سطح حمایت ۵۶۳۲ منجر به صدور سیگنال فروش تا سطح ۵۵۶۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

تمایل بازار بیشتر کاهش قیمت را نشان می دهد زیرا در بررسی امواج الیوت به وضوح مشخص است که قیمت در موج نزولی c یعنی موج سوم از الگوی مسطح یا فلت (flat) که از سطح ۵۷۵۵ (بالاترین سطح روز ۴ فوریه) شروع شده قرار دارد و دیر یا زود قیمت جهانی مس در این موج به سوی سطح ۵۵۶۴ کاهش می یابد.

یکی از دلایلی که به باور ما احتمال کاهش قیمت زیاد است آنکه، در مسیر حرکت افزایشی مس، مقاومت های بسیاری وجود دارد که از جمله می توان به سطح مقاومت ۵۶۹۹ دلار/تن اشاره کرد و این تمایل فروشندگان را برای ورود به بازار بیش از پیش افزون کرده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۱۸۵۳ دلار/تن را لمس کند و احتمال آن می رود که این سطح شکسته شود و تا حدود سطح ۱۸۱۶ کاهش یابد.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است، این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۲۰۰۸ (بالاترین سطح روز ۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) تشکیل شده است و حمایت بعدی بر روی نرخ ۱۸۱۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) است.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۸۸۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) وجود دارد و مقاومت دیگری در نرخ ۱۸۸۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۱۸۱۲ – پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) این منطقه مقاومت را مستحکم کرده است و تنها در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۸۸۹ موجب افزایش قیمت به سوی سطح ۱۹۱۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می گردد.

از این رو برای امروز اگر قیمت نتواند برای ایستادگی بیشتر به بالای سطح مقاومت ۱۸۸۹ پتانسیل لازم را کسب کند به سرعت باید به فکر لمس قیمت های پایین تر در نرخهای ۱۸۵۳ و ۱۸۱۶ دلار/تن باشیم.

بدین جهت، اگر امروز سطح حمایت ۱۸۵۳ دلار/تن شکسته شود، می توان انتظار افزایش فشارهای نزولی بر قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی را تصوّر نمود که این هدف را در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم