تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

سقوط شدید جریان ریسک پذیری در طی ۲۴ ساعت گذشته، نوسانات زیادی را در بازارهای مالی موجب شد و بسیاری از خبرگزاریها این مساله را به افزایش نگرانی ها نسبت به وضعیت یونان مرتبط دانسته اند و اکنون بازارها نسبت به موضوع آینده یونان حساسیت ویژه ای نشان می دهند و این موضوع همچنان یورو را در مقابل دلار آمریکا پایین سطح مقاومت ۱٫۱۳۶۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) نگه داشته است.

اختلاف بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا با اوراق آلمان به ترتیب برای اوراق ۲ ساله به ۸۸ واحد و برای اوراق قرضه ۱۰ ساله به ۱۶۳ واحد افزایش یافته است این در حالی است که تا قبل از آمار اشتغال آمریکا اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه ۲ ساله این دو کشور ۷۱ واحد و برای اوراق قرضه ۱۰ ساله ۱۴۵ واحد بود و ذکر این نکته ضروری است که هر چه این اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه آمریکا با آلمان بیشتر شود موجب ادامه فشارهای نزولی بر یورو خواهد بود.

میزان بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا از روز جمعه تا کنون ۲۰ واحد رشد یافته است و این موضوع موجب شده تا فرصتی برای خرید دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی مخصوصا در مقابل ین ژاپن ایجاد شود بطوریکه قیمت دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن توانسته به بالای سقف مقاومت ابر ایچیموکوی روزانه خود یعنی سطح ۱۰۹٫۰۵ افزایش یابد و چنانچه کندل روزانه بالای این سطح بسته شود زمینه را برای صعود دوباره این جفت ارز فراهم می آورد.

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم یورو نتوانسته از سطح مقاومت ۱٫۱۳۶۰ فراتر رود و با توجه به استمرار روند نزولی، به نظر می رسد که فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱٫۱۳۶۰ ، ۱٫۱۳۷۰ و ۱٫۱۳۸۵ ، ۱٫۱۳۹۰ و مرحله آخر در ۱٫۱۴۰۰ بوجود آمده است.

ترجیح می دهیم که در این محدوده اقدام به ورود به پوزیشن فروش یورو با حد سود در نزدیکی منطقه حمایت ۱٫۱۲۷۰ و ۱٫۱۲۶۵ کنیم و تثبیت قیمت در پایین سطح حمایت اصلی ۱٫۱۲۵۰ می تواند به منزله شروع روند نزولی جدید به سوی سطح ۱٫۱۲۰۰ و ۱٫۱۰۹۸ (پایین ترین سطح ۲۶ ژانویه) در روزهای آینده تلقی شود.

در سایر تحولات، برای قیمت نفت برنت دریای شمال با توجه به اینکه قیمت در زیر مقاومت ۵۹٫۱۰ دلار/بشکه تثبیت شده است می بایست به این سطح مقاومت که هم اکنون بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است توجه داشت.

از این رو تا زمانیکه قیمت نفت برنت در زیر این سطح قرار دارد، هنوز هم به نظر می رسد که بازار به شدت متمایل به فروش نفت برنت با هدفهای ۵۳٫۷۹ و ۵۰٫۵۱ دلار/بشکه است که این اهداف را در نمودار زیر مشاهده می فرمائید. در واقع، با توجه به حاکم بودن روند نزولی، ترجیح می دهیم که همچنان در این مسیر همراه روند نزولی باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت