تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

قیمت جهانی اونس طلا در طی ۲۴ ساعته گذشته قادر به شکستن سطح حمایت ۱۲۲۸ نشد و اکنون به دلیل عدم تعیین جهت، قیمت در روندی خنثی قرار گرفته است و انتظار می رود روند خنثی قیمت مابین نرخهای ۱۲۲۸ و ۱۲۴۰ ادامه یابد و امروز بازار در انتظار نشست وزرای دارایی اروپا بماند.

به همین خاطر اکنون وضعیت خنثی را برای اونس طلا پیش بینی می کنیم تا یکی از سطوح ۱۲۲۸ یا ۱۲۴۰ با قدرت شکسته شود و جهت امروز مشخص گردد و عدم اطمینان بر سر مسائل بدهی یونان در یکی دو روز گذشته اندکی به تقویت اونس طلا کمک کرد اما در روند اصلی، تا زمانیکه قیمت زیر نرخ ۱۲۴۶ است، حرکت نزولی پایدار است.

به باور ما سقوط قیمت به زیر نرخ ۱۲۲۸ روند نزولی را مجدد احیاء خواهد کرد و شکسته شدن این سطح می تواند به شتاب حرکت کاهشی قیمت تا سطح ۱۲۱۸ بیافزاید که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند نزولی رسم شده از کف موجهای a و c می باشد.

این در حالی است که در حرکت صعودی، شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۴۰ راه را برای رسیدن به سطح ۱۲۴۶ هموار خواهد کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی واقع شده است.

از این رو در حال حاضر قیمت مابین نرخهای ۱۲۲۸ و ۱۲۴۰ در روندی خنثی قرار گرفته است و شکسته شدن یکی از این سطوح می تواند جهت حرکت امروز را مشخص کند.

البته باید توجه داشت که از نظر تحلیل تکنیکال، عدم موفقیت قیمت برای تثبیت در بالای این سطوح مقاومت ۱۲۴۰ و ۱۲۴۶، می تواند شروع مجددی برای حرکت نزولی باشد.

امروز اخبار چندانی در تقویم اقتصادی روز دیده نمی شود و بار دیگر، عمده توجه معامله گران به تحولات شاخص دلار آمریکا، بازارهای سهام و تحولات یونان معطوف خواهد بود و این موضوع نقش مهمی در تعیین جهت قیمت اونس طلا دارد. وزرای دارایی اروپا امروز و رهبران اتحادیه اروپا فردا در مورد مسایل مربوط به بدهی های یونان با هم ملاقات خواهند داشت.

در حال حاضر مقامات چندان امیدی به دستیابی برای حصول نتیجه ندارند و امروز همچنان با دقت و محتاطانه به روند حرکت بازار توجه خواهیم کرد تا ببینیم توافقی میان مقامات اروپایی حاصل خواهد شد یا نه ، از این رو شکست  یکی از سطوح ۱۲۲۸ یا ۱۲۴۰ ، جهت قیمت را مشخص خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا