تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

تحلیل تکنیکال امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا، حرکت قیمت را در روندی نزولی نشان می دهد و پیش بینی می کنیم که امروز مجدد سطح حمایت ۴۹٫۸۸ دلار/بشکه لمس شود و اگر این سطح شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۴۷٫۳۶ فراهم می آورد.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی b واقع شده است و حمایت بعدی بر روی نرخ ۴۷٫۳۶ (پایین ترین سطح روز ۵ فوریه) تشکیل شده است. الگوی امواج الیوت نشاندهنده تشکیل الگوی فلت یا مسطح است که سومین موج یعنی موج c در حال کاهش به سوی سطح ۴۷٫۳۶ می باشد.

سطح مقاومت قیمت بر روی نرخ ۵۱٫۴۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد و اگر این سطح شکسته شود قیمت تا سطح مقاومت بعدی یعنی سطح ۵۲٫۶۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) افزایش می یابد و تنها به شرط شکست مقاومت اصلی ۵۳٫۹۵ تاییدی در جهت استمرار موج افزایشی از سطح ۴۳٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) می باشد.

از این رو تا هنگامیکه قیمت پایین سطح مقاومت ۵۱٫۴۳ است، حرکت در مسیر کاهشی خواهد بود. ادامه سقوط احتمالاً در صورت انتشار مثبت آمارهای موجودی ذخایر نفتی آمریکا از سوی سازمان اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) که امروز بعد ظهر ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران (پیش بینی ۳٫۷+ میلیون بشکه ، رقم قبلی ۶٫۳+ میلیون بشکه) اعلام می شود، صورت خواهد گرفت.

بنابراین برای تایید این مطلب، می بایست قیمت نفت خام سبک آمریکا در پایین سطح ۴۹٫۸۸ تثبیت شود تا در اولین هدف به سطح ۴۷٫۳۶ دلار/بشکه برسد و خبر امروز از سازمان اطلاعات انرژی آمریکا در خصوص میزان موجودی ذخایر نفتی از اهمیت قابل توجهی برای معامله گران نفت برخوردار است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۵۶٫۲۱ دلار/بشکه را لمس کند و حتی این احتمال وجود دارد که این سطح را بشکند و تا سطح ۵۴٫۱۰ سقوط کند.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که موج نزولی فعلی خلاف جهت موج افزایشی آغاز شده از سطح ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) به ۵۹٫۶۱ (بالاترین سطح روز ۹ فوریه) می باشد.

به باور ما این موج نزولی امتداد بیشتری به سوی سطوح ۵۲٫۴۰ و ۵۰٫۷۰ خواهد یافت که این سطح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

نزدیک ترین ساپورت قیمت نفت برنت بر روی ۵۶٫۲۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود که موقتا مانع از کاهش قیمت شده است اما انتظار داریم که دیر یا زود این سطح با قدرت شکسته شود و برای امروز کاهش قیمت تا سطح ۵۵٫۹۰ تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۵۶٫۲۱ می باشد و می تواند سریعا قیمت را به سطح ۵۴٫۱۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) پایین آورد.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۵۷٫۵۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود که تنها شکست این سطح موجب استمرار موج افزایشی به سوی سطح ۵۹٫۶۱ می گردد.

بر اساس قضاوت نماگرهای تحلیل تکنیکال نفت برنت، قیمت هنوز انرژی کاهش را دارد و روند غالب این روزهای نفت برنت یک روند منفی و کاهشی است که کاملا در نمودار پایین قابل مشاهده است و در حال حاضر قدرت روند افزایشی در همان سطح مقاومت ۵۹٫۶۱ پایان یافته و روند نزولی در حال تلاش است که دوباره به سوی سطوح ۵۲٫۴۰ و ۵۰٫۷۰ دلار/بشکه احیا شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت