تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که با توجه به بررسی الگوی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی، قیمت آن امروز سطح حمایت ۵۵۶۴ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۵۵۲۲ کاهش یابد.

به نظر می رسد که موج اصلاحی قیمت در اطراف سطح مقاومت ۵۶۳۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) از موج افزایشی C تکمیل شده است که این موج از سطح ۵۳۴۶ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) آغاز گردیده است.

به باور ما این موج در حوالی سطح مقاومت ۵۷۴۱ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) متوقف شود و دوباره تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است نزدیک ترین سطح حمایت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی یعنی سطح ۵۵۶۴ دیده می شود که موقتا از کاهش قیمت به سوی سطح ۵۵۲۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) جلوگیری کرده است.

برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۵۵۵۹ کاهش یابد تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۵۵۶۴ می باشد که می تواند هدف نزولی ۵۵۲۲ را نمایان سازد. در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط شکست مقاومت ۵۶۳۲ باید منتظر افزایش قیمت به سوی سطح ۵۶۹۹ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) بود.

به احتمال زیاد این ساپورت مهم ۵۵۶۴ فقط باعث مکث موقت قیمت خواهد بود و پس از اصلاح اندک قیمت در این روند نزولی، شاهد نزول بعدی قیمت جهانی مس به سوی سطح ۵۵۲۲ دلار/تن باشیم که این هدف در نمودار زیر قابل مشاهده است.

فعلا قیمت جهانی مس شرایط اولیه ریزش را کسب کرده و فروش آن منطقی به نظر می رسد و باید در چنین شرایطی در فکر ریزش احتمالی قیمت به نقاط پائین‌تر بود که در نمودار زیر قابل مشاهده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی با توجه به شکست سطح حمایت ۱۸۵۳ دلار/تن اکنون امروز تمرکز به کاهش قیمت تا نرخ ۱۸۱۶ است و فشارهای نزولی ادامه خواهد یافت.

همانگونه که در چارت زیر می بینیم این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۲۰۰۸ (بالاترین سطح روز ۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) تشکیل شده است و در نمودار پایین سطح حمایت بعدی بر روی ۱۸۱۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود.

عمق حرکت نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۸۹۸ (بالاترین سطح روز ۳ فوریه) خود بیانگر تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح ۱۷۵۷ می باشد. در حرکت افزایشی تنها به شرط آنکه قیمت به بالای سطح ۱۸۵۳ (حمایت پیشین) برسد موجب افزایش قیمت به سطح ۱۸۸۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

با استناد به دلایل ذکر شده می توان برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی ایجاد یک باند مقاومتی در سطح ۱۸۸۹ و آغاز در روند نزولی قیمت را پیش بینی نمود.

از این رو کاهش قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی عمدتاً به دلیل اجرای دستورات فروش در پایین سطح حمایت ۱۸۵۳ بوده است که می تواند هدف ۱۸۱۶ دلار/تن را مشخص سازد و این تحولات بدان معنا است که حرکت نزولی کماکان پایدار است که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم