تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز ارزش یورو تا قبل از جلسه وزرای دارایی اروپا که در مورد مسائل بدهی های یونان بحث خواهند کرد، همچنان در کاهش است و در برابر پوند به کمترین نرخهای ۷ ساله گذشته نزول کرده است و اگر مذاکرات امروز وزیران دارایی اروپا و فردا نشست رهبران این منطقه در مورد یونان به نتیجه ی نرسد ، باعث نوسانات شدید نزولی یورو خواهد شد.

هر چند در طی روزهای اخیر ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا مابین سطوح ۱٫۱۲۷۰ و ۱٫۱۳۶۰ قفل شده است و تعیین جهت حرکت در حال حاضر مشخص نیست و بستگی به نتیجه مذاکرات امروز سران اروپا در مورد یونان دارد اما ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن به بالاترین سطح خود در ۱ ماهه اخیر رسیده است که دلیل اصلی آن رشد بازدهی باند یا اوراق قرضه خزانه داری آمریکا می باشد و این در حالی است که بازارهای ژاپن امروز بدلیل تعطیلات عمومی بسته بودند.

در آستانه برگزاری نشست وزرای دارایی اروپا، وزیر دارایی یونان از مقامات اروپایی خواسته است که به برنامه های اروپا برای نجات بین المللی به یونان خاتمه دهند و ساختار بدهی های این کشور را مورد تجدید قرار دهند.

از این رو امروز انتظار می رود وزیر دارایی یونان در اولین جلسه رسمی خود از مقامات اروپایی بخواهد که برای حل و فصل کامل این موضوع تا ماه ژوئن به یونان فرصت بیشتری بدهد.

رفتار خنثی یورو در مقابل دلار بین سطوح ۱٫۱۲۷۰ و ۱٫۱۳۶۰ نیز در واکنش به همین تحولات و خوشبینی ها از حصول توافق است که بعضا باعث افزایش یورو از سطح حمایت ۱٫۱۲۷۰ می شود اما ظهور نگرانی های جدید از احتمال شکست خوردن این مذاکرات دوباره باعث کاهش قیمت از نزدیکی مقاومت ۱٫۱۳۶۰ می گردد.

به همین دلیل قیمت در روندی خنثی مابین نرخهای ۱٫۱۲۷۰ و ۱٫۱۳۶۰ قرار دارد تا نتایج این نشست معلوم شود. در چشم انداز بزرگتر، حرکتی نزولی یورو در حال شکل گیری است و انتظار می رود، طی روزهای آتی شاهد ادامه این مسیر نزولی باشیم.

در نمودار شاخص جهانی دلار آمریکا ، همانطور که مشخص است قیمت به خاطر گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن همچنان در حال افزایش به سوی سطح مقاومت ۹۵٫۵۳۳ می باشد و این موضوع باعث تقویت دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن شده است.

صعود قیمت به بالای سطح روانی ۱۲۰٫۰۰ روند افزایشی را در کوتاه مدت و میان مدت احیاء کرده است و اکنون تمرکز قیمت زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن، افزایش تا رسیدن به سطح ۱۲۰٫۸۲ و در ادامه تا نرخ ۱۲۱٫۸۶ (بالاترین سطح ماه دسامبر ۲۰۱۴) است و از نظر تکنیکال، انتظار صعود قیمت این جفت ارز همچنان وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا