تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به این حرکت اصلاحی ضعیفی که از سطح ۴۸٫۰۵ دلار/بشکه (پایین ترین سطح دیروز) شروع کرده در حوالی سطح مقاومت ۴۹٫۸۸ خاتمه دهد و دوباره در مسیر کاهشی قرار گیرد و به سوی سطح ۴۷٫۳۶ (پایین ترین سطح روز ۵ فوریه) کاهش یابد که نشان دهنده استمرار حرکت نزولی است.

به باور ما موج نزولی قیمت از سطح ۵۳٫۹۹ (بالاترین سطح روز ۹ فوریه) که قابل مشاهده است هنوز تکمیل نشده است زیرا انتظار می رود که این موج در قالب هفت موج کوچکتر تشکیل شده باشد که موج آخر یعنی موج کاهشی هفت هنوز شروع نشده است.

از نظر بررسی شمارش امواج الیوت ویو ، ما هم اکنون در موج b قرار داریم و در موج کنونی یعنی موج b قویا انتظار داریم که این موج در اطراف سطح مقاومت ۴۹٫۸۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی B که از سطح ۴۷٫۳۶ آغاز گردیده است) پایان یابد.

از این رو، پیش بینی می کنیم معامله گران در محدوده نزدیکی سطح مقاومت ۴۹٫۸۸ اقدام به ورود به پوزیشن فروش کنند مگر آنکه این سطح با قدرت شکسته شود و تنها در این صورت است که باید در انتظار افزایش بیشتر قیمت باشیم.

بدین ترتیب در جرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹٫۸۸ سیگنال معتبری در جهت تکمیل شدن این موج نزولی صادر خواهد کرد که آن وقت می بایست منتظر افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح مقاومت ۵۱٫۴۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باشیم.

در غیر این صورت همانطور که در بالا گفتیم ، همچنان بر این باوریم که می توان در نرخهای بالا اقدام به ورود در پوزیشن فروش نمود و برای امروز سطح مقاومت ۴۹٫۸۸ فرصت مناسبی برای ورود است.

در مجموع اگر اتفاق خاصی در بازار نیافتد و سطح ۴۹٫۸۸ با قدرت شکسته نشود، در میان مدت حرکت قیمت کاهشی بوده و هدف اصلی قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج نزولی C ، رسیدن به نرخهای پایین ۴۷٫۳۶ دلار/بشکه است که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال در بازار لندن امروز قویا پیش بینی می کنیم که قیمت آن دومرتبه سطح حمایت ۵۴٫۱۰ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود زمینه را برای نزول بیشتر قیمت به سوی سطح ۵۲٫۴۰ فراهم می آورد.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) به ۵۹٫۶۱ (بالاترین سطح روز ۹ فوریه) قرار دارد. این سطح حمایت موقتا مانع از استمرار موج نزولی قیمت از سطح ۵۹٫۶۱ گردیده است و همین امر باعث اصلاح کوچک قیمت شده است.

با این همه حال از نظر تحلیل تکنیکال، این موج نزولی بزودی تا محدوده نرخهای ۵۰٫۷۰ و ۴۸٫۵۹ ادامه خواهد یافت که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده اند و برای امروز چنانچه قیمت به زیر سطح ۵۴ برسد، تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۵۴٫۱۰ می باشد.

از این رو برای امروز با شکسته شدن سطح حمایت ۵۴٫۱۰ وارد پوزیشن فروش می شویم و پس از آن باید به انتظار سقوط بیشتر تا نرخهای ۵۲٫۴۰ و ۵۰٫۷۰ و ۴۸٫۵۹ باشیم.

انتظار می رود، نرخ ۵۷٫۵۰ از این پس سد محکمی برای هر گونه حرکت اصلاحی باشد و جدای از رفتار اخیر و تقویت نفت برنت از ۴۵٫۱۹ تا ۵۹٫۶۱ نباید فراموش کرد که قیمت همچنان تحت فشارهای نزولی قرار دارد و نیروهایی که آنرا به پایین سوق می دهند قوی تر می باشند.

به عبارتی ظاهرا قیمت در همان سطح مقاومت ۵٫۶۱ به منطقه اشباع خرید نزدیک شده است و بنابراین نگاه بازار به افزایش قیمت نیست و فعلا در حال نفس گیری برای موج بعدی نزولی به ترتیب به سوی سطوح ۵۲٫۴۰ ، ۵۰٫۷۰ و ۴۸٫۵۹ دلار/بشکه می باشد که این هدفها هر یک در نمودار پایین مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت