تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۵۶۴ دلار/تن را بشکند و تا سطح ۵۵۲۲ کاهش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c نشان می دهد.

از دید تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت ویو کاملا مشخص است که این سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۵۷۴۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۶ فوریه) آغاز شده است و در این موج هدف اصلی، رسیدن به سطح ۵۵۰۴ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) است.

نزدیک ترین سطح حمایت بر روی سطح ۵۵۶۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c) است که این موج از سطح ۵۳۴۶ (پایین ترین سطح ۲۹ ژانویه) شروع شده است.

در نمودار پایین قابل مشاهده است که این سطح حمایت موقتا از ادامه سیر نزولی قیمت به سوی سطح ۵۵۲۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) جلوگیری کرده است و یادآوری می کنیم که سطح ۵۵۶۴ همان سطحی است که قیمت بارها یکبار در روز ۵ فوریه و یکبار دیگر در روز ۱۰ فوریه برای عبور تلاش کرده اما موفق نبوده است و در صورت شکسته شدن این سطح، احتمال کاهش بیشتر تا نرخ ۵۵۲۲ بوجود خواهد آمد.

در حرکت افزایشی نیز اولین سطح مقاومت قیمت بر روی نرخ ۵۶۳۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی شکسته شود زمینه را برای افزایش به سوی سطح ۵۶۸۸ فراهم می آورد.

بنابراین برای امروز در قیمت جهانی مس، سطح حمایت ۵۵۶۴ سرنوشت مس را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این خط، حرکت نزولی مس با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و فروشندگان از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت. پیش بینی ما برای امروز، شکسته شدن سطح حمایت ۵۵۶۴ دلار/تن است. با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن با توجه به اینکه موفق به شکست سطح حمایت ۱۸۱۶ دلار/تن نشده است کمی اصلاح کند و در اطراف پایین سطح مقاومت ۱۸۵۳ متوقف شود.

در نمودار زیر این سطح حمایت همانگونه که مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۲۰۰۸ (بالاترین سطح روز ۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) تشکیل شده است.

همچنین این سطح حمایت در نزدیکی دو سطوح حمایت مستحکم یعنی سطح ۱۸۱۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) و ۱۸۱۲ (پایین ترین سطح ۲۹ ژانویه) قرار دارد.

این دو سطح حمایت به همراه خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی هر دو با هم باعث این حرکت اصلاحی قیمت شده اند که انتظار داریم این حرکت اصلاحی در اطراف سطح مقاومت ۱۸۵۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) متوقف شود.

از این رو همچنان معتقدیم که پس از انجام این حرکت اصلاحی کوتاه، حرکت نزولی ادامه خواهد یافت و اگر امروز قیمت به پایین سطح ۱۸۱۶ سقوط کند، می باید محتاطانه عمل کنیم و شکسته شدن این سطح می تواند ما را ناگزیر به تجدید نظر در حرکت اصلاحی نماید و سریعا هدف نزولی ۱۷۹۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) را نمایان سازد.

بنابراین فعلاً امروز نیز باید منتظر بمانیم تا این حرکت اصلاحی در پایین سطح مقاومت ۱۸۵۳ به پایان برسد. امری که در صورت تحقق می تواند بار دیگر به کاهش قیمت قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن به سوی سطح حمایت ۱۸۱۶ دلار/تن و حتی بیشتر منجر شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم