تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd:

کف تکنیکال چارت یورو بر روی خطوط موینگ اورج ( خط میانگین متحرک ۱۰ و ۱۰۰ ) و تثبیت قیمت بالای سطح فیب ۳۸٫۲ و ۵۰ درصدی باعث شده که یورو بار دیگر تقویت شود و تا حدود ۱٫۳۳ افزایش یابد. برای امروز سفارشهای خرید این زوج ارز در محدوده نزدیکی ۱٫۳۲۲۰ و ۱٫۳۲۰۰ و بعدی در منطقه ۱٫۳۱۸۰ و ۱٫۳۱۷۵ الی ۱٫۳۱۶۰ سپس آخرین مرحله از سفارشهای خرید در منطقه ۱٫۳۱۵۰ بیشترین تراکم سفارشهای خرید را به خود می بیند.

قبلا نیز عرض کردم که این سفارش ها ، برخی در سیستمهای کامپیوتری است و بخشی به صورت سفارش خرید به صورت مکالمات تلفنی. بنابراین می بینیم که صعود مجدد یورو به نرخهای بالا و ثبت سطح ۱٫۳۳۰۰ همان اتفاقی بود که پیشتر انتظار آن وجود داشت و بدان اشاره کرده بودم و برای امروز منطقه مقاومت فعلا بر روی ۱٫۳۳۰۰ و ۱٫۳۳۰۵ سپس در محدوده ۱٫۳۳۲۰ الی ۱٫۳۳۴۰  قرار دارد .

وجود برخی از سفارشهای فروش در این منطقه (۱٫۳۳۰۰ و ۱۳۳۰۵ الی ۱٫۳۳۲۰) مانع از افزایش یورو شده است.  در هر صورت ذکر این نکته ضروری است که حرکت اصلاحی قیمت از نرخهای نزدیکی ۱٫۳۳  فرصتهای مناسبی برای ورود مجدد خریداران در سطوح پایین ایجاد می کند و اندیکاتورهای روزانه به شروع حرکت صعودی اشاره می کنند که انتظار داریم از منطقه سفارشات خرید ذکر شده خریداران بار دیگر وارد بازار شوند و یورو مجدد به بالای سطح ۱٫۳۳ افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

امروز صبح بانک مرکزی ژاپن ( BOJ ) تشکیل جلسه داد و ضمن عدم تغییر در سیاستهای پولی خود هیچ گونه اشاره  یا صحبتی به اتخاذ سیاستهای انبساطی کمّی جدید نکرد.

این موضوع با توجه به افت ۳ درصدی شاخص معاملات آتی سهام نیکی ژاپن ، بار دیگر توجه فروشندگان این زوج ارز را به خود جلب کرد و همانطور که قبلا نیز پیش بینی کرده بودیم قیمت پس از لمس خط کیجون سن (۹۹٫۲۰) و رسیدن به نزدیکی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی در زیر سطح مقاومت ۹۹٫۳۵ مجدد تحت فشارهای نزولی قرار گرفته و هم اکنون دوباره وارد ابر ایچیموکو شده است  که انتظار داریم در اطراف منطقه ۹۵٫۴۰ به کف قیمتی خود برسد.

البته قبل از آن سطوح حمایت به ترتیبت در منطقه ۹۶٫۴۸ ( پایین ترین سطح روز ۱۱ ژوئن ) و سپس ۹۶٫۲۳ ( پایین ترین سطح روز ۷ ژوئن) تشکیل شده اند که عبور از این منطقه را سخت تر کرده است. حرکت نزولی امروز، فشار زیادی را بر منطقه حمایت ۹۶٫۴۸ و ۹۶٫۲۳ ایجاد کرده و تنها شکسته شدن این سطح می تواند حرکت افزایشی را به مخاطره بیاندازد. از بالا نیز فعلا اکثر سفارشهای فروش در حدود منطقه ۹۸٫۸۰ و ۹۹٫۰۰ بعدی در منطقه ۹۹٫۱۰ الی ۹۹٫۲۰ قرار دارند.

در زوج EurJpy با تضعیف حرکت صعودی از شدت فشار بر سطوح مقاومت ۱۳۱٫۳۰ و ۱۳۱٫۵۰ کاسته شده و در نتیجه تمرکز بر روی فرود قیمت تا منطقه حمایت ۱۲۸٫۰۰ و حتی ۱۲۶٫۹۲ ( سقف ابر ایچیموکو) خواهد بود. در این زوج ارز سفارشات فروش زیادی در بالای منطقه ۱۳۱٫۵۰ و ۱۳۲٫۰۰ چیده شده اند و حتی خبرهای رسیده حاکی از آن است که در منطقه نزدیکی بین ۱۳۲٫۴۰ و ۱۳۲٫۵۰ الی ۱۳۲٫۸۰ سفارشات فروش تنظیم شده اند.

در زوج ارز GbpJpy  نیز سقف امروز قیمت در حدود منطقه ۱۵۴٫۳۰ الی ۱۵۵٫۰۰ قرار دارد که اکثر سفارشات فروش نیز در این منطقه چیده شده اند و پیشنهاد می شود در نزدیکی سطح ۱۵۰٫۰۰ نسبت به تسویه فروش اقدام شود. بسته شدن کندل روزانه قیمت در زیر نرخ ۱۵۰ روند نزولی را مجدد احیاء خواهد کرد. اکنون همانطور که اشاره کردیم تمرکز قیمت، سقوط تا رسیدن به سطح ۱۵۰٫۰۰ است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GBPUSD :

در این زوج ارز با توجه به رویدادهای فاندامنتال و کمرنگ تر شدن انتظارات از سیاستهای انبساطی بانک مرکزی انگلیس (BOE) ، احتمال صعود بیشتر پوند در کوتاه مدت تا سطح ۱٫۵۷۰۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) وجود دارد.

برخی از سفارشات خرید همچنان در نزدیکی منطقه ۱٫۵۵۰۰ چیده شده اند و پوند در تلاش برای صعود و تثبیت قیمت در بالای سطح مقاومت ۱٫۵۶۰۰ است. در مسیر اصلاحی و نزولی در منطقه ۱٫۵۵۰۰ و ۱٫۵۴۸۸ همچنان با دیوارهای حمایت مواجه است که البته قبل از آن منطقه حمایت در حدود سطح ۱٫۵۵۲۰ تشکیل شده است.

در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۱٫۵۶۰۴ ، هدفهای ۱٫۵۶۳۰ و ۱٫۵۶۸۵ را نمایان خواهد ساخت. در صورت تقویت پوند قیمت به سوی هدف ۱٫۵۷۰۰ حرکت خواهد کرد. بنابراین برای امروز افزایش قیمت پوند به بالای سطح ۱٫۵۶۰۴ می تواند شروع حرکت صعودی به ترتیب به ۱٫۵۶۳۰ و ۱٫۵۶۸۵ تلقی شود و تا زمانیکه قیمت در زیر سطح حمایت ۱٫۵۴۸۸ قرار نگیرد، تغییری در روند صعودی صورت نخواهد گرفت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند