تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

محدوده حرکت زوج ارز یورو – دلار آمریکا کماکان مابین نرخهای ۱٫۱۴۰۰ تا ۱٫۱۲۵۰ است و انتظار می رود فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید در محدوده نرخهای ۱٫۱۳۰۵ ، ۱٫۱۳۰۰ ، ۱٫۱۲۸۵ ،۱٫۱۲۸۰ ، ۱٫۱۲۷۵ و ۱٫۱۲۷۰ الی ۱٫۱۲۵۰ ایجاد شود و در حرکت افزایشی نیز فرصتهایی برای فروش در نزدیکی سطح ۱٫۱۴۰۰ ایجاد گردد.

مذاکرات وزیران دارایی اروپا با یونان بر سر بدهی های این کشور نیز بدون هیچ نتیجه ی پایان یافت و قرار است روز دوشنبه هفته آینده مذاکرات مجدد از سرگرفته شود تا به بن بست ایجاد شده در این مذاکرات خاتمه دهند.

از سوی دیگر امروز انتشار خبری در بازار مبنی بر اینکه بانک مرکزی اروپا (ECB) مقدار کل کمک های نقدینگی اضطراری (ELA) به بانکهای یونان را به میزان ۵ میلیارد یورو (معادل ۵٫۷ میلیارد دلار) افزایش داده است کمی به تقویت یورو به نزدیکی خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته در نرخ ۱٫۱۳۹۵ کمک کرد اما مقاومت همچنان در سطح ۱٫۱۴۰۰ تشکیل شده است. شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا موضوع کمک نقدینگی اضطراری به یونان را در یک کنفرانس تلفنی بحث کرده است.

با توجه به قرار گرفتن اولین سطح حمایت در محدوده ۱٫۱۳۲۵ ، ۱٫۱۳۲۰ و ۱٫۱۳۰۵ و ۱٫۱۳۰۰ اکنون فرصت مناسبی برای انتظار و رسیدن قیمت به نرخهای بالا و ورود به پوزیشن فروش است. حتی اگر سطح مقاومت ۱٫۱۴۰۰ شکسته شود، سفارشات فروش زیادی در اطراف منطقه مقاومت ۱٫۱۴۳۵ و ۱٫۱۴۵۵ به چشم می خورد و مقاومت مستحکم در نرخهای ۱٫۱۴۹۰ و ۱٫۱۵۰۰ وجود دارند.

از این رو قیمت یورو همچنان در این سطوح خنثی در حال تثبیت است و از آنجایی که هنوز مقامات اروپا به یک توافق جامع و کامل بر سر مسائل بدهی های یونان نرسیده اند، انتظار می رود قیمت مابین نرخهای خنثی در نوسان باقی بماند و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند.

در سایر تحولات، با نگاهی به نمودار روزانه جفت ارز دلار آمریکا – فرانک سویس می توان برخورد قیمت به خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه را مشاهده کرد و همانگونه که مشخص است در حدود ده روز که قیمت در پایین این خط میانگین در نوسان بوده و در صورتیکه کندل روزانه بالای این خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه در نرخ ۰٫۹۳۰۹ بسته شود می تواند موجب تقویت قیمت گردد.

توافق شرکت کنندگان در نشست چهار جانبه مینسک بر سر اجرای آتش بس در شرق اوکراین و اظهار نظر مختلف مقامات در این خصوص، یکی از عوامل اصلی افزایش فشارهای جدید بر اونس طلا به پایین ترین سطح ۵ هفته گذشته است.

این موضوع به همراه ادامه ی گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن اخیراً مورد توجه بسیاری از فعالان بازار قرار گرفته است و از این رو، فشارهای نزولی بر اونس طلا پابرجاست و شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۱۷ و ۱۲۱۶ موجب کاهش به سوی سطوح ۱۱۹۸ و ۱۱۹۷ می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه جفت ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک سویس