تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در حال حاضر، حرکت قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی مابین نرخهای حمایت ۱۲۱۸ و مقاومت ۱۲۳۱ قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این محدوده خنثی و رنج معاملاتی بین خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c قرار دارد که این موج سومین موج از چرخه سه موجی است که از همان سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) آغاز گردیده است و دیروز نیز بدان اشاره کردیم.

به همین خاطر فعلا قیمت در روندی خنثی محبوس مانده است و برای ایجاد یک حرکت جدّی، می بایست قیمت در زیر نرخ ۱۲۱۶ یا بالای ۱۲۳۳ تثبیت و تایید گردد تا جهت قیمت لااقل برای امروز مشخص گردد.

در حرکت صعودی، ابتدا شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۳۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ ذرصدی) و مهمتر از همه تثبیت ۲ ساعته قیمت بالای ۱۲۳۳ پتانسیل ورود خریداران تا سطح ۱۲۴۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را دارد و تنها در این شرایط اونس طلا خواهد توانست قسمتی از سقوط هفته گذشته که پس از آمار قوی اشتغال آمریکا متحمل شده بود را جبران کند.

در حرکت نزولی نیز ، با رسیدن قیمت به پایین سطح حمایت ۱۲۱۷ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) و مهمتر از همه شکسته شدن سطح ۱۲۱۶ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) امکان شروع و استمرار موج نزولی c به سوی سطح ۱۱۹۷ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) بوجود خواهد آمد.

براساس آنچه که در نمودار پایین دیده می شود قیمت در زیر نرخ ۱۲۳۱ که بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی است، روندی نزولی خواهد داشت و احتمال سقوط تا رسیدن به سطوح ۱۱۹۸ و ۱۱۹۷ وجود دارد. از این رو تا زمانی که قیمت در زیر نرخ ۱۲۳۱ تثبیت شده است، احتمال رسیدن به این اهداف بسیار زیاد است.

از این رو برای امروز شکسته شدن یکی از سطوح حمایت ۱۲۱۶ یا مقاومت ۱۲۳۳ می تواند مسیر حرکت را مشخص کند. منتظر می مانیم تا ببینیم آیا امروز یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته خواهند شد؟

امروز اخبار بسیار کمی منتشر خواهد شد و تنها در بازار آمریکا ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار مقدماتی تمایلات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان (پیش بینی ۹۸٫۲ ، رقم قبلی ۹۸٫۱) منتشر می شود و این موضوع میزان معاملات را پایین نگاه خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا