تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز دوباره سطح مقامت ۵۲٫۹۵ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود در میان مدت زمینه را برای سیگنال خرید با هدف ۵۸٫۷۲ فراهم می آورد.

همانگونه که در نمودار روزانه زیر مشخص است سطح مقاومت بر روی ۵۲٫۹۵ واقع شده است و شروع حرکت صعودی در صورت تثبیت قیمت در بالای این سطح مقاومت یعنی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از کاهش ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن ۲۰۱۴) به ۴۳٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) ممکن خواهد بود که این سطح فعلا موقتا مانع از صعود قیمت به سوی سطح ۵۸٫۷۲ شده است.

در نمودار زیر می بینیم که قیمت دوبار تلاش کرده که این سطح مقاومت را بشکند اما ناموفق بوده است که همین مسئله به تشکیل یک الگوی مثلثی شکل انجامیده است و تایید شکست کامل مقاومت ۵۲٫۹۵ این الگو را به یک الگوی افزایشی قدرتمند تبدیل خواهد کرد.

در نمودار ساعتی مقاومت قیمت بر روی نرخ ۵۱٫۴۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۴۳٫۵۸- پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه – به ۵۴٫۲۴ – بالاترین سطح روز ۳ فوریه) تشکیل شده است و این به عنوان سدّ و مانع در برابر افزایش قیمت عمل کرده است.

بنابراین برای امروز سطح سطح حمایت مستحکم بر روی نرخ ۴۹٫۸۸ قرار دارد و بالاتر از نرخ ۵۲٫۶۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از نقطه صفر فیبوناچی ۴۷٫۳۶)، هنگامی روند صعودی تثبیت خواهد شد که قیمت در بالای سطح مقاومت ۵۲٫۹۵ دلار/بشکه تثبیت شود و برای امروز احتمال تاچ و لمس این سطح مقاومت بسیار محتمل است و چنانچه شکست آن تایید شود مجدد فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید نفت فراهم می آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن انتظار داریم از آنجایی که مقاومت ۵۹٫۱۰ دلار/بشکه شکسته شده است، قیمت آن به هدف ۶۳٫۴۰ دلار/بشکه افزایش یابد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۸۱٫۶۱ (بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر ۲۰۱۴) به ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) قرار دارد که اگر شکسته شود موجب افزایش به سطح ۶۳٫۴۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می گردد.

در صورت شروع حرکت صعودی، تثبیت قیمت در بالای مقاومت ۶۳٫۴۰ می تواند راه را برای صعود تا نرخ ۶۷٫۷۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) هموار سازد.

قبلا قیمت نتوانسته بود این سطح مقاومت ۵۹٫۱۰ را بشکند اما حالا که این سطح شکسته شده به نظر می رسد شکست این سطح تایید شده است زیرا این حرکت افزایشی به بالای سطح ۵۹٫۱۰ پس از یک حرکت اصلاحی به ۵۳٫۷۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) صورت گرفته است.

در نمودار ساعتی نیز این طور به نظر می رسد که قیمت در موج افزایشی قدرتمند C قرار دارد که در بیشترین قدرت خود می تواند تا سطح ۶۷٫۷۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد که این سطح بسیار نزدیک به سطح ۶۷٫۷۰ می باشد.

در هر صورت قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای نزدیکترین مقاومت خود یعنی سطح ۵۹٫۱۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) رسیده است و مقاومت بعدی بر روی ۶۲٫۴۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود.

بنابراین برای امروز عبور اخیر قیمت از سطح ۵۹٫۱۰ نشانه ای از شروع حرکت صعودی نفت برنت دریای شمال به سوی سطح ۶۳٫۴۰ دلار/بشکه است که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت