تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همانطور که در نمودار زیر مشخص است پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح مقاومت ۵۷۹۹ دلار/تن را لمس کند و چنانچه موفق به شکست آن شود، می بایست منتظر افزایش قیمت به سطح ۵۹۳۷ باشیم.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) تشکیل شده است که اگر شکسته شود، سیگنال خرید قوی صادر خواهد کرد.

به اعتقاد ما نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۷۹۹ مهم تلقی می شود نه تنها به خاطر اینکه ممکن است قیمت را تا سطح ۵۹۳۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) بالا بکشاند بلکه تاییدی هم در جهت الگوی کف دو قلو است که در اطراف سطح حمایت ۵۳۵۳٫۲۵ ساخته است.

این الگو به هدفی در حدود سطح ۶۲۴۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) اشاره دارد با این حال بررسی ساختار امواج الیوت و افزایش اخیر قیمت از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) این هشدار را به خریداران مس می دهد که سطح مقاومت قیمت بر روی ۵۷۹۹ تشکیل شده است.

از این رو ممکن است چرخه کوچک پنج موجی قیمت به پایان برسد و قیمت را متوجه مقاومت پیشروی خود کند. ذکر این نکته ضروری است که برای امروز تایید افزایش قیمت جهانی مس به بالای سطح ۵۷۹۹ می تواند تمرکز بازار را بر هدف ۵۹۳۷ دلار/تن کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

در نمودار قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا سطح ۱۸۵۳ دلار/تن افزایش یابد که این سطح را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

این بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۲۰۰۸ (بالاترین سطح ۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح ۱۴ ژانویه) را نشان می دهد که سطح حمایت قیمت بر روی ۱۸۱۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار گرفته است و همین مسئله باعث اصلاح قیمت به سوی سطح ۱۸۵۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شده است.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۱۸۵۳ با قدرت شکسته شود موجب افزایش به سطح ۱۸۸۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود و تنها هنگامیکه قیمت به بالای سطح ۱۸۵۶ برسد ، شکست سطح ۱۸۵۳ را تایید خواهد کرد.

محتمل ترین سناریوی موجود آن است که قیمت در اطراف سطح مقاومت ۱۸۵۳ متوقف شود. از سوی دیگر همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح حمایت مستحکم بر روی نرخ ۱۸۱۶ قرار دارد و این بدان معنا است که خریداران در پایین این سطح حمایت ۱۸۱۶ دستورات استاپ خرید قرار داده اند.

از این رو، پیش بینی می کنیم که امروز حرکت قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به سوی نرخهای بالا یعنی سطح مقاومت ۱۸۵۳ دلار/تن صورت گیرد که این هدف در نمودار زیر به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم