تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو این هفته برای سومین هفته متوالی تقویت شد که این مدت زمان رشد هفتگی قیمت تقریبا در یک ساله گذشته بی سابقه بوده است. هرچند که نمی توان این حرکت را به معنی از بین رفتن کامل روند کاهشی یورو دانست، اما باید تصریح کرد که خریداران در کوتاه مدت موقتا کنترل بازار را به عهده دارند.

امروز در تقویم اقتصادی به غیر از شاخص تمایلات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان آمریکا اخبار چندانی منتشر نخواهد شد و عمده توجه معامله گران به تحولات بازار از جمله گمانه زنی ها از مذاکرات روز دوشنبه بین مقامات اروپایی با یونان معطوف خواهد بود که یونان نتوانست در این هفته موافقت لازم برای تغییر ساختار بدهی های خود را بدست آورد.

با این حال خوشبینی فعالان بازار از احتمال توافق مقامات اروپا با یونان و امید به حل مسائل مربوط به بدهی های یونان با طلبکاران در روز دوشنبه هفته آینده، در سشن آسیا موجب صعود قیمت به سطح ۱٫۱۴۴۱ گردید اما از نظر تحلیل تکنیکال قیمت قادر به شکستن سطح مقاومت ۱٫۱۴۴۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱٫۲۵۷۰ به ۱٫۱۰۹۸) نگردید و به سطوح پایین ۱٫۱۴۰۰ کاهش یافت.

به باور ما برای جفت ارز یورو – دلار آمریکا سطوح مقاومت اولیه ۱٫۱۴۴۵ و ۱٫۱۴۵۰ فشارهای زیادی را برای جلوگیری از صعود وارد خواهد ساخت و مهمترین خبر یورو طی ۲۴ ساعته گذشته، اعلام افزایش کمک مالی اضطراری بانک مرکزی اروپا به بانکهای یونان از ۶۰ میلیارد به ۶۵ میلیارد یورو بوده است که این موضوع به تقویت یورو تا حدودی کمک کرده است.

برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت یورو نوسانات بالا و پایین قیمت داشته باشد و به نظر ما، نرخهای بالا در نزدیکی سطوح ۱٫۱۴۴۰، ۱٫۱۴۵۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش است و سفارشات فروش بعدی به ترتیب در ۱٫۱۴۶۵ ، ۱٫۱۴۷۰ ، ۱٫۱۴۸۵ ، ۱٫۱۴۹۰ و ۱٫۱۵۰۰ است.

بالاتر از سطح ۱٫۱۵۰۰ نقاط مقاومت قوی قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا به ترتیب در ۱٫۱۵۱۵ (خط میانگین متحرک ۳۰ روزه گذشته) و ۱٫۱۵۳۴ (بالاترین سطح روز ۳ فوریه) قرار دارند. سفارشات خرید امروز نیز به ترتیب در سطوح ۱٫۱۳۸۰ ، ۱٫۱۳۷۵ ، ۱٫۱۳۴۵ ، ۱٫۱۳۴۰ ، ۱٫۱۳۱۰ و ۱٫۱۳۰۰ چیده شده اند.

در سایر تحولات، در نمودار اول قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در چارت پایین دیده می شود اولین سطح مقاومت قیمت بر روی ۵۱٫۴۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۴۳٫۵۸- پایین ترین سطح ۲۹ ژانویه – به ۵۴٫۲۴ – بالاترین سطح روز ۳ فوریه) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شده است.

قیمت نفت خام سبک آمریکا در مسیر افزایشی خود توانسته به بالای سطح مقاومت ۵۲٫۶۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) برسد و هدف بعدی آن دسترسی به سطح ۵۳٫۹۵ و ۵۵٫۵۰ قرار دارند که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی وجود دارند.

در نمودار دوم برای قیمت نفت برنت دریای شمال نیز کاملا مشخص است که قیمت در موج قدرتمند افزایشی C در نوسان است که در این موج می تواند به سوی سطوح ۶۲٫۴۴ و در بیشترین قدرت خود تا سطح ۶۷٫۷۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) صعود کند.

انتظار داریم که روند صعودی نفت برنت و تمایلات خرید برای آن طی روزهای آتی نیز ادامه یابد. مقاومتهای پیشین در نرخهای ۵۹٫۶۱ و ۵۹٫۱۹ دلار/بشکه نیز حالا نقش حمایت مستحکم را برای قیمت نفت برنت دریای شمال برعهده دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت