تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در این چند روز گذشته قیمت اونس طلا مقداری افزایش یافته و با کاهش قیمت دلار آمریکا، جذابیت فلزات گرانبها به عنوان سرمایه گذاری مطمئن بیشتر شده است.

در بازار معامله گران درحال گرفتن پوزیشن های خرید معاملاتی هستند و هراس از نتیجه مذاکرات یونان و کاهش ایندکس دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی و انتشار اخباری در خصوص حمله هوایی ارتش مصر به مواضع داعش در لیبی مهمترین عاملی است که از امروز صبح حرکت صعودی اونس طلا را سرعت داده است.

این احتمال قویا وجود دارد که با توجه به شرایط نابسامان دلار آمریکا که پس از آمارهای ضعیف خرده فروشی و تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا صورت گرفته است و حمله هوایی مصر به داعش، حرکت افزایشی اونس طلا با قوت ادامه یابد و تا هدف سطح مقاومت ۱۲۴۰ ادامه یابد.

برای قیمت جهانی اونس طلا امروز هر چند بازارهای آمریکا بدلیل روز ریاست جمهوری تعطیل هستند اما انتظار داریم که قیمت آن بتواند سطح مقاومت ۱۲۴۰ را لمس کند و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود در روزهای آینده زمینه صعود قیمت تا حدود سطح ۱۲۶۵ را فراهم خواهد آورد.

بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح بعدی پیشروی خواهد کرد که پس از عبور از سطح فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی سطح بعدی ۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی در قیمت ۱۲۶۵ می باشد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت یکبار سطح حمایت ۱۲۱۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۱۱۳۱٫۸۵ – پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر ۲۰۱۴ – به ۱۳۰۶٫۲۰ – بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) را لمس کرد اما موفق به شکست کامل سطح حمایت ۱۲۱۹ نشد و هم اکنون در حال تلاش برای بازگشت به سطح مقاومت ۱۲۳۹٫۶۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد و در تلاش برای عبور از این سطح و شکستن نرخ ۱۲۳۹٫۶۰ است تا به هدفهای ۱۲۴۵ و ۱۲۶۵ برسد.

هنوز مشخص نیست که این حرکت اصلاحی که از سطح ۱۲۱۹ آغاز شده توان و قدرت لازمه برای گسترش را دارد یا نه اما در صورتیکه قیمت بتواند بالای سطح مقاومت ۱۲۳۹٫۶۰ تثبیت شود، این حرکت می تواند افزایش قیمت به سوی سطح ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) را تایید کند.

در حرکت نزولی نیز تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۱۹ منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۱۹۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود. در هر حال با نگاهی به حرکت اونس طلا در نمودار پایین، می توان دید که احتمال شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۳۹٫۶۰ وجود دارد و شانس خریداران از صبح امروز افزایش یافته است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا