تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا هدف ۵۸٫۷۲ دلار/بشکه در میان مدت هنوز معتبر است که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است قیمت نفت کم و بیش توانسته سطح مقاومت ۵۲٫۹۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از کاهش ۱۰۷٫۷۳ – بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن ۲۰۱۴ – به ۴۳٫۵۸ – پایین ترین سطح روز ۲۹ ژوئن) را بشکند و مقاومت بعدی نیز بر روی ۵۸٫۷۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تشکیل است.

الگوی مثلث شکل که در بین روزهای ۲ فوریه تا ۱۳ فوریه شکل گرفته نیز اشاره به هدف ۵۸٫۷۲ دارد و روند صعودی نفت کماکان پایدار است و در نمودار روزانه این حرکت رو به استمرار دیده می شود.

با این حال این هدف ۵۸٫۷۲ برای امروز مورد توجه نیست و به احتمال زیاد در روزهای آتی لمس شود و امروز هدف واقع بینانه ما دسترسی به سطح ۵۴٫۶۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C است که این موج از سطح ۴۸٫۰۵ – پایین ترین سطح روز ۱۱ فوریه) آغاز شده است و در نمودار دوم مشخص است.

از نظر تحلیل استراتژیک تکنیکالی زمانی می تواند به هدف ۵۴٫۶۴ اطمینان یافت که قیمت نفت خام سبک آمریکا بتواند خود را به بالای سطح مقاومت ۵۳٫۳۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) برساند.

در این سطح که در نمودار دوم مشخص است خریداران نفت تجمّع خواهند کرد و شکسته شدن قیمت در بالای نرخهای ۵۲٫۹۵ و ۵۳٫۳۸ و پس از آن ۵۴٫۶۴ و ۵۶٫۱۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می تواند قیمت را به هدف های ۵۸٫۷۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و ۵۸٫۷۲ دلار/بشکه برساند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح مقاومت ۶۳٫۴۰ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود موجب افزایش قیمت به سوی سطح ۶۷٫۷۰ می شود.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۸۱٫۶۱ (بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر ۲۰۱۴) به ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) تشکیل شده است که موقتا مانع از افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت ۶۷٫۷۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شده است.

در نمودار ساعتی همانطور که مشخص است قیمت نفت برنت در موج افزایشی C در حرکت است که ممکن است تا حدود سطح ۶۷٫۷۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد و این سطح بسیار نزدیک به سطح ۶۷٫۷۰ است.

در نمودار ساعتی کاملا به وضوح مشخص است که نزدیکترین سطح مقاومت قیمت بر روی ۶۲٫۴۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت به سطح ۶۴٫۴۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود که از نظر ما این سطح در طی ۲۴ ساعت آینده واقع بینانه به نظر می رسد.

سطح حمایت قیمت نیز بر روی ۶۰٫۸۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) تشکیل است و تنها به شرط شکست و تایید تثبیت ۲ ساعته پایین آن موجب کاهش به سوی سطح ۵۹٫۱۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

با توجه به قضاوت اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال نفت برنت دریای شمال می توان انتظار افزایش قیمت تا سطح مقاومت ۶۳٫۴۰ دلار/بشکه را داشت و اگر این سطح شکسته شود فرصتهای مناسبی برای خرید مجدد نفت برنت فراهم خواهد آمد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت