تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

در نمودار قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم از آنجایی که قیمت نتوانسته خود را به بالای سطح مقاومت ۵۷۹۹ دلار/تن برساند، برای امروز به سوی سطح ۵۶۲۹ کاهش یابد.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) تشکیل شده است و پس از چندین بار تلاش در روزهای ۱۹ ژانویه و ۲۱ ژانویه، این بار سوم است که قیمت جهانی مس نتوانسته از سطح مقاومت ۵۷۹۹ عبور کند و این به معنای تکمیل شدن موج اصلاحی آغاز شده از سطح ۵۳۵۳٫۲۵ می باشد.

بررسی امواج الیوت از افزایش ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) نشان می دهد که این حرکت افزایشی در پنج موج کوچک شکل گرفته است و این چرخه تکمیل گردیده است.

نزدیک ترین سطح حمایت قیمت بر روی ۵۶۲۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد و چنانچه این سطح شکسته شود منجر به نزول قیمت به سطح ۵۵۲۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

در حرکت افزایشی نیز تنها صعود قیمت به بالای ۵۷۹۹ راه را برای افزایش به سوی سطح ۵۹۳۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) هموار خواهد ساخت.

از این رو برخی از اندیکاتور ها نشان می دهند که قیمت جهانی مس در سطح مقاومت ۵۷۹۹ در محدوده اشباع خرید قرار داشته و از این رو برای امروز احتمال تشکیل حرکت نزولی به سوی سطح ۵۶۲۹ دلار/تن وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم با توجه به آنکه قیمت نتوانسته از سطح مقاومت ۱۸۵۳ دلار/تن عبور کند امروز به سوی سطح ۱۸۱۶ کاهش یابد.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۲۰۰۸ (بالاترین سطح روز ۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) تشکیل شده است.

عدم توانایی قیمت آلومینیم آلیاژی در عبور از سطح مقاومت ۱۸۵۳ نشان می دهد حرکت اصلاحی که در برخورد قیمت به سطح حمایت ۱۸۱۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شکل گرفته در همان نزدیکی سطح مقاومت ۱۸۵۳ تکمیل گردیده است.

به نظر می رسد حرکت نزولی قیمت از سطح ۱۸۹۸ (بالاترین سطح روز ۳ فوریه) دوباره از سر گرفته شده است و قیمت تا حدود سطح ۱۷۹۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) تحت فشارهای نزولی قرار خواهد گرفت که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی است.

در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۸۵۳ باعث افزایش به سطح ۱۸۸۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود. از این رو بسیاری از معامله گران در نزدیکی این سطح مقاومت ۱۸۵۳ از معامله خرید خارج می شوند و به نظر می رسد این سطح همچنان فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش با هدف ۱۸۱۶ دلار/تن در تایم زمانی ۱ ساعته است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم