تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار پایین مشخص است حرکت اصلاحی فعلی که از سطح ۱۲۱۶ شروع شده به نظر می رسد در همان نزدیکی و پایین سطح مقاومت ۱۲۳۹ در موج ۴ به پایان رسیده است که این موضوع را بررسی دقیق تر امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

هم اکنون قیمت در موج نزولی ۵ قرار گرفته است که ممکن است در این موج دوباره به سوی سطح ۱۲۱۹ کاهش یابد و شکست کامل این سطح به منزله ی سقوط قیمت تا سطح ۱۱۹۸ خواهد بود. لازم به ذکر است که منظور از شکست کامل ۱۲۱۹ به معنای تثبیت ۲ ساعت پایین این سطح یا حداقل شکست سطح ۱۲۱۶ می باشد تا بتوان شکست سطح ۱۲۱۹ را تایید کرد.

از نظر تحلیل تکنیکال، حرکت بازگشتی قیمت از سطح ۱۲۱۶ صرفا در موج ۴ یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی اتفاق افتاده که این چرخه از سطح ۱۲۸۵٫۱۰ (بالاترین سطح روز ۳ فوریه) آغاز گردیده است.

در نمودار زیر مشخص است که این چرخه در یک الگوی گوه کاهشی صورت گرفته است و همانگونه که مشخص است سقف این الگو در اطراف سطح ۱۲۳۹ یعنی ضلع بالایی الگوی گوه ساخته شده است که این سطح را برای اونس طلا تبدیل به مقاومت قوی و جدّی کرده است.

هدف قیمتی حد سود اول به اندازه برابر با اولین حرکت تصحیح قیمت در داخل الگو می باشد که با شکسته شدن سطح ۱۲۱۹ یک امتداد حرکت نزولی تا سطح ۱۱۹۸ را انتظار داریم.

در نمودار زیر این سطح مقاومت ۱۲۳۹ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر ۲۰۱۴) به ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) قرار گرفته است که مقاومت مهم قیمت محسوب می شود و تا زمانیکه قیمت در پایین این سطح قرار دارد، چشم انداز اونس طلا را کاهشی پیش بینی می کنیم.

در مجموع، به باور ما این موج ۴ در پایین سطح مقاومت ۱۲۳۹ به پایان رسیده است و در موج نزولی ۵ قیمت اونس طلا پس از شکست حمایت ۱۲۱۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) به سوی سطح ۱۱۹۸ کاهش خواهد یافت. باید توجه داشت همانطور که در بالا گفتیم شکست سطح ۱۲۱۶ نشانه تایید شروع حرکت نزولی به سوی سطح ۱۱۹۸ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز از فردا بازارهای چین به خاطر تعطیل سال نو به مدت یک هفته تعطیل هستند و این مسئله به کاهش تقاضای خرید فیزیکی طلا و افت قیمت آن منجر خواهد شد.

همچنین با توجه به آنکه یونان در مذاکرات روز گذشته خود با مقامات اتحادیه اروپا پذیرش یا تمدید برنامه کمک مالی به این کشور را رد کرد، این خبر منجر به کاهش ارزش یورو و افزایش ارزش دلار آمریکا در بازارها گردیده است و این مسئله خود به کاهش قیمت های جهانی اونس طلا و نقره دامن زده است.

بنابراین همانطور که در نمودار زیر می بینیم حرکت اصلی اونس طلا کماکان نزولی است و از این رو می توان برای امروز در نرخهای پایین سطوح حمایت ۱۲۱۹ و ۱۲۱۶ اقدام به فروش اونس طلا با هدف ۱۱۹۸ کرد که این سطح در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا