تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۵۳٫۳۸ دلار/بشکه را لمس کند و در حرکت افزایشی، نفوذ و تایید تثبیت قیمت به بالای سطح ۵۳٫۳۸ می تواند به امتداد حرکت افزایشی تا رسیدن قیمت به سطح ۵۴٫۶۴ منجر شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده است که این موج از سطح ۴۸٫۰۵ (پایین ترین سطح روز ۱۱ فوریه) آغاز گردیده است.

مقاومت بعدی بر روی نرخ ۵۴٫۶۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد که اگر با قدرت شکسته شود موجب افزایش به سوی سطح ۵۶٫۱۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

به باور ما این موج افزایشی C از قدرت زیادی برای رسیدن به سطح ۵۸٫۷۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است و برای امروز در صورتیکه قیمت به بالای سطح ۵۳٫۶۹ برسد شکست قدرتمند سطح ۵۳٫۳۸ تایید خواهد شد و قیمت سریعا تا هدف ۵۴٫۶۴ افزایش خواهد یافت.

در حرکت نزولی تنها به شرط آنکه از پایین سطح حمایت ۵۲٫۱۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شکسته شود منجر به کاهش به سطح ۵۰٫۵۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

از این رو تا زمانی که قیمت در بالای سطح حمایت ۵۲٫۱۲ قرار دارد، روند صعودی با قدرت امتداد دارد. بنابراین برای امروز اگر در حرکت صعودی، قیمت نفت خام سبک آمریکا قادر به تثیت قیمت در بالای سطح ۵۳٫۶۹ گردد، هدف بعدی به ترتیب صعود تا نرخهای ۵۴٫۶۴ و ۵۶٫۱۹ و ۵۸٫۷۱ دلار/بشکه خواهد بود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز سطح مقاومت ۶۲٫۴۴ دلار/بشکه را لمس کند و اگر موفق به شکست آن شود موجب تقویت بیشتر قیمت به سوی سطح ۶۴٫۴۶ خواهد شد که این سناریوی افزایشی محتمل به نظر می رسد.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده است که این موج از سطح ۵۳٫۹۱ (پایین ترین سطح روز ۱۱ فوریه) آغاز گردیده است.

به باور ما این موج افزایشی از قدرت خوبی برای رسیدن به سطح ۶۷٫۷۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

برای امروز افزایش قیمت تا سطح ۶۲٫۸۰ هم شکست سطح مقاومت ۶۲٫۴۴ را تایید خواهد کرد و هم افزایش قیمت به سطح ۶۴٫۴۶ را نشانه خواهد گرفت که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار گرفته است.

سطح حمایت قیمت نیز بر روی ۶۰٫۸۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح به هر دلیلی شکسته شود به کاهش قیمت تا سطح ۵۹٫۱۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) منجر خواهد شد.

همانطور که در بالا نیز اشاره کرده بودیم، حرکت نفت برنت تا زمانی که قیمت در بالای سطح حمایت ۶۰٫۸۲ قرار دارد، صعودی است و با امتداد حرکت صعودی، احتمال شروع یک حرکت افزایشی برای نفت برنت دریای شمال تا نرخهای ۶۴٫۴۶ و ۶۷٫۷۲ دلار/بشکه بوجود خواهد آمد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت