تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همچنان هدف ۵۶۲۹ دلار/تن که بدان اشاره کردیم معتبر است که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

حرکت بازگشتی قیمت از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است که نشان می دهد این موج اصلاحی کم و بیش تکمیل شده است.

از طرفی دیگر در نمودار زیر مشخص است که این چرخه پنج موجی قیمت در اطراف سطح مقاومت ۵۷۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۶۶۵۲۰ – بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر به ۵۳۵۳٫۲۵ – پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) متوقف شده است.

نزدیک ترین سطح حمایت قیمت بر روی ۵۶۲۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح ۵۵۲۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) خواهد شد.

در حرکت صعودی نیز نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۷۹۹ به تقویت قیمت تا سطح ۵۹۳۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) کمک خواهد کرد.

در هر صورت بری امروز همانطور که دیروز نیز گفتیم آنجاییکه قیمت به سطح مقاومت قوی قیمت در ۵۷۹۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برخورد کرده است، به نظر می رسد که زمان آغاز حرکت کاهشی به سوی سطح ۵۶۲۹ فرا رسیده است.

از این رو تا زمانی که قیمت جهانی مس زیر مقاومت ۵۷۹۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) است، فشار نزولی وجود دارد و این فشار موجب کاهش قیمت جهانی مس به سوی سطح ۵۶۲۹ دلار/تن خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۱۸۱۶ دلار/تن را تاچ کند و اگر این سطح شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۱۷۹۴ فراهم می آورد. در چارت پایین مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی در محدوده نرخ ۱۸۵۳ با مقاومت مستحکمی مواجه است و از امتداد صعود بازمانده است.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۲۰۰۸ (بالاترین سطح روز ۵ دسامبر) به ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) تشکیل شده است که موقتا مانع از کاهش قیمت به سوی سطح ۱۷۹۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) شده است.

در چارت پایین خط روند نزولی رسم شده از نقاط کف ۱۸۵۲ و ۱۸۱۶ نیز اشاره به کاهش قیمت به سطح ۱۷۹۴ دارد که این سطح همانطور که اشاره شد بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی قرار دارد. کاهش قیمت تا سطح ۱۸۱۲ تاییدی در جهت شکست سطح ۱۸۱۶ و هدف ۱۷۹۴ می باشد.

این در حالی است که در حرکت افزایشی، نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۸۵۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می تواند به تقویت قیمت به سطح ۱۸۸۳ دلار/تن (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) کمک کند که این سناریو برای امروز مورد توجه ما نیست.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم