تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو قسمتی از سقوط شب گذشته خود را به خاطر رشد آمار تمایلات سرمایه گذاران ZEW آلمان جبران کرد و علیرغم اینکه روز گذشته مذاکرات بین مقامات اروپا و یونان با شکست مواجه شد اما کماکان این خوشبینی در بازارها وجود دارد که تا پایان این هفته یک توافقی بین یونان و مقامات اتحادیه اروپا حاصل شود.

با این حال، خریداران امروز نیز مثل روزهای گذشته نتوانستند فرصتی برای ادامه قدرتمند حرکت خود داشته باشند و پس از صعود تا سطح ۱٫۱۴۵۰ حرکت صعودی قیمت یورو دوباره متوقف شد.

پیش از این افزایش قیمت به بالای سطح ۱٫۱۴۰۰ شک و تردیدهای در خصوص ماندن یونان در اروپا مطرح شده بود که دیشب کاهش قیمت یورو تا سطح ۱٫۱۳۲۰ را بدنبال داشت مخصوصا پس از آنکه دولت جدید یونان پیشنهاد تمدید شش ماهه برنامه نجات بین المللی را رد کرد و این پیشنهاد را “غیر قابل قبول” دانست.

با این حال امروز بازار سهام یونان کمی از سقوط خود را جبران کرد و نرخ بازدهی اوراق قرضه ایتالیا و اسپانیا اندکی رشد یافتند فقط به خاطر این امید که در روزهای آتی قبل از اینکه یونان با کسری مواجه شود توافقی در مذاکرات حاصل خواهد شد.

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا دامنه حرکت مابین نرخهای ۱٫۱۳۰۰ تا ۱٫۱۴۵۰ همچنان مورد توجه معامله گران است و برای امروز به ترتیب سطوح ۱٫۱۴۵۰ ، ۱٫۱۴۶۵ ، ۱٫۱۴۷۰ ، ۱٫۱۴۸۵ ، ۱٫۱۴۹۰ و ۱٫۱۵۰۰ همچنان دستورات فروش یورو قرار دارند.

در حرکت نزولی یورو نیز سطوح حمایت مستحکم بر روی نرخ ۱٫۱۳۲۰ ، ۱٫۱۳۱۰ و ۱٫۱۳۰۰  تشکیل شده اند که امروز برخی از سفارشات خرید در این ناحیه وجود دارند و به شرط سقوط قیمت به زیر سطح ۱٫۱۳۰۰ راه را برای ادامه حرکت نزولی تا سطح ۱٫۱۲۵۰  هموار خواهد ساخت.

در سایر تحولات، قیمت جهانی اونس طلا پس از مدتی قرار گرفتن در روند خنثی بین سطوح ۱۲۱۶ و ۱۲۳۵ سرانجام امروز موفق شد، سطح حمایت پایین ۱۲۱۹ را با قدرت بشکند و در مسیر کاهشی قرار گیرد.

همچنین انتشار اخباری مبنی بر اینکه فردا در نشست بانک مرکزی اروپا (ECB)، بانک های یونان هنوز هم می توانند به بواسطه برنامه وام های اضطراری بانک مرکزی اروپا به منابع مالی دسترسی داشته باشند نیز به این کاهش قیمت جهانی اونس طلا دامن زده است.

همانطور که در نمودار زیر اونس طلا مشخص است ادامه این حرکت به زیر سطوح ۱۲۱۹ و ۱۲۱۶ (کمترین سطح ۱۲ فوریه) می تواند راه را برای کاهش قیمت تا نرخهای ۱۲۰۰ و سطح ۱۱۹۸ هموار سازد و در حال حاضر بار دیگر فروشندگان کنترل بازار را به عهده گرفته اند و از آنجایی که سطح ۱۲۱۹ شکسته شده است، خریداران برای بازگرداندن قیمت به سطوح بالا کار بسیار سختی را در پیش دارند.

در این مسیر نزولی اولین هدف ما سطح ۱۲۰۰ و پس از آن ۱۱۹۸ می باشد و این مسئله فروشندگان را برای ورود به پوزیشن فروش وادار خواهد کرد و هنوز هم به نظر می رسد که حرکت قیمت نزولی است و احتمالاً با شکسته شدن سطح ۱۱۹۸ حرکت نزولی ادامه خواهد یافت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا