تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

حرکت افزایشی قیمت نفت خام سبک آمریکا کماکان ادامه دارد و برای امروز دوباره توجه بازار عمدتاً به شکست سطح مقاومت ۵۳٫۳۸ دلار/بشکه است و پس از یک حرکت اصلاحی مقطعی دیروز به سطح ۵۰٫۸۱ (پایین ترین سطح روز گذشته) همچنان انتظار استمرار حرکت صعودی نفت را داریم.

از منظر تحلیل تکنیکال، برای امروز بسته شدن قیمت در بالای سطح مقاومت ۵۳٫۳۸ روند صعودی نفت را تا سطح ۵۴٫۶۴ بیشتر خواهد کرد و این همان هدفی است که دیروز بدان اشاره کردیم.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده است که نقطه شروع این موج افزایشی از سطح ۴۸٫۰۵ (پایین ترین سطح روز ۱۱ فوریه) بوده است.

از آنجایی که قیمت توانسته است تمام حرکت اصلاحی دیروز خود را سریعا جبران کند از این رو می توان نتیجه گرفت که موج افزایشی C استمرار بیشتری پیدا خواهد کرد و فعلا تا مقاومت ۵۴٫۶۴ سیگنال خرید معتبر است و معامله گران مترصد خرید هستند. این موضوع، تاییدی بر پیش بینی های ما در خصوص تقویت نفت است.

چنانچه این سطح مقاومت ۵۴٫۶۴ نیز با قدرت شکسته شود، پتانسیل صعود قیمت تا سطح ۵۶٫۱۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) بوجود خواهد آمد و حتی اگر هم دوباره شاهد اصلاح قیمت از نرخهای فعلی باشیم این حرکت تصحیحی محدود به سطوح ۵۰٫۸۱ و ۵۰٫۵۷ خواهد بود و تثبیت قیمت در بالای سطح مقاومت ۵۳٫۳۸ به معنای استمرار روند صعودی است.

هرگونه حرکت اصلاحی در سطح حمایت ۵۰٫۸۱ با مانع مواجه خواهد بود و پس از آن نیز مهمترین سطح حمایت بر روی نرخ ۵۰٫۵۷ تشکیل شده است.

بنابراین در انتظار خرید در سطوح بالا در محدوده نرخهای بالای مقاومت ۵۳٫۳۸ هستیم و در این مسیر، هدف قیمت نفت خام سبک آمریکا نیز رسیدن به سطح ۵۴٫۶۴ دلار/بشکه است که در نمودار پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال با توجه به بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۶۲٫۴۴ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح ۶۴٫۴۶ افزایش یابد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که با بررسی امواج الیوت ویو، قیمت نفت برنت در موج افزایشی C قرار گرفته است که نقطه شروع این موج افزایشی از سطح ۵۳٫۹۱ (پایین ترین سطح روز ۱۱ فوریه) بوده است.

قرار گرفتن قیمت در این موج افزایشی می تواند نشانه ای از استمرار افزایش قیمت باشد که در این صورت، هدف بعدی رسیدن به سطح ۶۷٫۷۲ خواهد بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی تشکیل شده است.

سطح مقاومت ۶۲٫۴۴ که بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته چندین بار لمس شده و به احتمال زیاد امروز این سطح با قدرت شکسته خواهد شد و قیمت تا سطح ۶۴٫۴۶ بالا خواهد آمد و در این شرایط خریداران با اعتماد نفس بیشتری به خرید نفت برنت ادامه می دهند.

این سطح مقاومت همانطور که در چارت پایین مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C وجود دارد و برای امروز افزایش قیمت تا سطح ۶۳ تایید خوبی در جهت شکست کامل مقاومت ۶۲٫۴۴ و هدف ۶۴٫۴۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می باشد.

سطح حمایت قیمت نیز بر روی نرخ ۶۰٫۸۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دیده می شود و تنها کاهش قیمت تا سطح ۶۰٫۲۷ شکست این سطح حمایت ۶۰٫۸۲ را تایید خواهد کرد و در این صورت قیمت به سطح ۵۹٫۱۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بر می گردد که این سناریو برای امروز بعید به نظر می رسد.

بنابراین همانطور که در بالا گفته شد اکنون خریداران در انتظار شکسته شدن سطح مقاومت ۶۲٫۴۴ هستند تا قیمت نفت برنت دریای شمال پس از شکست آن و افزایش تا ۶۳٫۰۰ به سطح ۶۴٫۴۶ دلار/بشکه برسد که این هدف در نمودار زیر به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت