تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم با توجه به بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت، قیمت آن سطح حمایت ۵۶۲۹ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۵۵۲۴ کاهش یابد.

در نمودار تایم فریم ۱ ساعته زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) تشکیل شده است.

کاهش قیمت تا سطح ۵۶۱۰ تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۵۶۲۹ و هدف ۵۵۲۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) خواهد بود.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است عمق حرکت نزولی اخیر از سطح ۵۷۹۳٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۳ فوریه) بسیار زیاد بوده است که این خود دلیلی برای تکمیل شدن چرخه پنج موجی قیمت می باشد که از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) آغاز شده بود.

به اعتقاد ما این چرخه از امواج الیوت آخرین بخش از موج اصلاحی قیمت می باشد که از سطح ۵۳۵۳٫۲۵ آغاز گردیده است و تکمیل آن به منزله پایان حرکت اصلاحی است.

بنابراین برای امروز باید منتظر واکنشهای تکنیکی قیمت جهانی مس بود و با توجه به آنکه قیمت خود را در پایین سطح مقاومت ۵۷۹۹ تثبیت کرده است ، احتمال شکست سطح حمایت ۵۶۲۹ و حرکت نزولی قیمت به سوی سطح ۵۵۲۴ دلار/تن محتمل خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن موقتا بالای سطح حمایت ۱۸۱۶ دلار/تن در نوسان باشد یا مقداری اصلاح کند و دوباره سطح ۱۸۱۶ را لمس کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

چنین به نظر می رسد که چرحه پنج موجی قیمت از سطح ۱۸۹۸ (بالاترین سطح روز ۳ فوریه) به اتمام رسیده است که این مسئله شکست کامل و تثبیت قیمت پایین سطح حمایت ۱۸۱۶ را مشکل ساخته است.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۲۰۰۸ (بالاترین سطح روز ۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) قرار دارد و پس از لمس این سطح حمایت قیمت مقداری اصلاح کرده است که به باور ما این حرکت در اطراف سطح مقاومت ۱۸۳۰ متوقف خواهد شد.

برای امروز کاهش قیمت تا سطح ۱۸۰۸٫۵۰ (پایین ترین سطح روز گذشته) تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۱۸۱۶ می باشد که می تواند ۱۷۹۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) را نمایان سازد.

بنابراین برای شروع مجدد حرکت کاهشی آلومینیم آلباژی، قیمت می بایست تا سطح ۱۸۰۸٫۵۰ کاهش یابد تا سیگنال فروش با هدف ۱۷۹۴ صادر شود. در حال حاضر قیمت مابین سطوح ۱۸۱۶ و ۱۸۳۰ دلار/تن قفل شده است و تعیین جهت حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی در حال حاضر مشخص نیست تا اینکه سطح ۱۸۰۸٫۵۰ دلار/تن لمس شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

مس