تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

هم اکنون قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا در روندی خنثی مابین نرخهای ۱٫۱۳۰۰ و ۱٫۱۴۵۰ قرار دارد و در واقع قیمت در طی چند روز گذشته مابین این سطوح قفل شده است و تعیین جهت حرکت در حال حاضر مشخص نیست که عمده دلیل آن عدم اطمینان فعالان بازار از مذاکرات بدهی یونان است.

اگرچه یونان پیشنهاد اخیر اروپا مبنی بر تمدید شش ماهه برنامه نجات مالی بین المللی را رد کرد اما همچنان خوشبینی های در بازار وجود دارد که تا چند هفته آینده یک توافقی بین یونان و اروپا حاصل شود.

این انتظار در بازار نیز می رود که دولت یونان امروز از اروپا تمدید قرارداد اعطای وام خود را درخواست کند. از این رو سرمایه گذاران انتظار دستیابی به یک توافق در خصوص برنامه کمک مالی را دارند زیرا عدم توافق بین طرفین منجر به خروج یونان از اتحادیه اروپا خواهد شد.

یورو همچنان در آستانه سطح مقاومت ۱٫۱۴۵۰ و حمایت ۱٫۱۳۲۰ از حرکت باز ایستاده است و برای امروز در جفت ارز یورو – دلار آمریکا سفارشات خرید به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱٫۱۳۲۰ ، ۱٫۱۳۱۰ و ۱٫۳۰۰ سفارشات فروش نیز به ترتیب در سطوح نزدیکی ۱٫۱۴۲۰ ، ۱٫۱۴۲۵ ، ۱٫۱۴۴۰ ،۱٫۱۴۵۰ ، ۱٫۱۴۶۵ ، ۱٫۱۴۷۰ ، ۱٫۱۴۸۵ ، ۱٫۱۴۹۰ و ۱٫۵۰۰ قرار گرفته اند.

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا همانطور که قبلا گفتیم ، پیش بینی می کنیم که این هفته قیمت آن سطح حمایت ۹۳٫۷۷۶ را بشکند و تا حدود سطح حمایت ۹۲٫۶۹۴ کاهش یابد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت قوی ۹۵٫۵۳۳ تایید کرده است.

در نمودار پایین این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۱۴٫۶ ذرصدی از موج افزایشی c قرار دارند که این موج از سطح ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه ۲۰۱۴) شروع شده است.

این سطح مقاومت ۹۵٫۵۳۳ منجر به تشکیل یک حرکت اصلاحی شده است که این حرکت در قالب سه موج شکل گرفته است و همانطور که در نمودار زیر مشخص است موج سوم یعنی موج c در حال برگشت قیمت به سوی سطح ۹۲٫۶۹۴ می باشد.

ایندکس دلار آمریکا نتوانسته حمایت اول خود در سطح ۹۳٫۷۷۶ را بشکند و به احتمال زیاد در حمله دوم خود بتواند با قدرت از این سطح عبور کند و تا سطح ۹۲٫۶۹۴ کاهش یابد و در حرکت صعودی تنها شکست کامل سطح مقاومت ۹۵٫۵۳۳ سیگنال خرید شاخص دلار آمریکا با هدف ۹۶٫۹۵ صادر خواهد کرد.

امروز انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا می تواند نقش محرّک برای عبور قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا از این منطقه خنثی ۱٫۱۳۰۰ و ۱٫۱۵۰۰ داشته باشد.

صورتجلسه امشب بانک مرکزی آمریکا (FOMC) از نشست ماه گذشته راس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران منتشر می شود و از آنجاییکه می تواند موضع بانک مرکزی آمریکا در خصوص زمان افزایش نرخ بهره بانکی را مشخص نماید برای فعالان بازار بسیار حائز اهمیت است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا