تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در حالیکه موضوع مذاکرات در خصوص کمک مالی دولتهای اروپایی به یونان مهمترین بحث روز بازار است، صورتجلسه آخرین نشست بانک مرکزی آمریکا (FOMC) که شب گذشته منتشر شد، در مجموع نشان داد که بانک فدرال رزرو عجله ی برای افزایش نرخ بهره ندارد و نکته ی جدیدی را در خصوص سیاست های انقباضی منعکس نکرد و همین مسئله مقداری به کاهش ارزش دلار آمریکا انجامید.

با این حال قیمت یورو – دلار آمریکا همچنان در روندی خنثی قرار گرفته و با نگاهی به نمودار روزانه می توان سطح مقاومت قیمت را در نرخ ۱٫۱۴۴۵ مشاهد کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۱٫۲۵۷۰ به ۱٫۱۰۹۸ وجود دارد و با توجه به ناتوانی قیمت در شکست مقاومت ۱٫۱۴۴۵ نشان دهنده کاهش انرژی خریداران است.

در حال حاضر، قیمت در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد تا شاهد شکسته شدن یکی از سطوح ۱٫۱۴۵۰ یا ۱٫۱۳۰۰ باشیم. در تقویم اقتصادی امروز، آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و شاخص صنعتی فیلادلیفا در آمریکا منتشر می شود اما همچنان مهمترین توجه بازار به مذاکرات اروپا با یونان است.

برای امروز چنانچه قیمت بتواند کندل دو ساعته را پایین سطح حمایت ۱٫۱۳۶۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) ببندد منجر به کاهش خواهد شد و برای امروز سطح پیوت ییورو در نرخ ۱٫۱۳۸۲ تشکیل شده است.

در حرکت نزولی، سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱٫۱۳۷۰ ، ۱٫۱۳۴۰ و ۱٫۱۳۳۰ قرار دارند. به باور ما تا زمانیکه قیمت در زیر سطح ۱٫۱۴۵۰ قرار دارد، همچنان حرکت نزولی قیمت به نفع فروشندگان است و حتی در سطوح بالاتر یعنی نرخهای ۱٫۱۴۶۵ ، ۱٫۱۴۷۰ ، ۱٫۱۴۸۵ ، ۱٫۱۴۹۰ الی ۱٫۱۵۰۰ سفارشات فروش یورو قرار دارند.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز در میان مدت همچنان به انتظار آن هستیم که قیمت به سطوح بالاتر حرکت کند و این حرکات نزولی فرصتی برای ورود به پوزیشن خرید است.

برای امروز اکثر سفارشات خرید به ترتیب در سطوح ۱۱۸٫۴۰ ، ۱۱۸٫۲۰ و ۱۱۸٫۰۰ (استاپ خرید پایین آن) و سفارشات فروش به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱۱۹٫۳۰ ، ۱۱۹٫۴۵ ، ۱۱۹٫۵۰ ، ۱۱۹٫۶۵ ، ۱۱۹٫۷۰ ، ۱۱۹٫۸۰ ، ۱۱۹٫۸۵ و ۱۲۰٫۰۰ قرار دارند.

در شرایط فعلی، اعلام ضعیف آمارهای اقتصادی ایالات متحده به کاهش دلار آمریکا و در مقابل، اعلام قوی شاخص های اقتصادی این کشور، تقویت دلار آمریکا را به همراه خواهد داشت.

بطور سنتی، ین ژاپن نقش دماسنج وضعیت ریسک پذیری/ گریزی را بر عهده دارد و اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه آمریکا در مقایسه با ژاپن، یکی از دلایل تمایل معامله گران برای سرمایه گذاری است و از اختلاف نرخ بهره، کسب سود می کنند.

در جفت ارز یورو – ین ژاپن سفارشات خرید امروز به ترتیب در حوالی سطوح ۱۳۵٫۰۰ ، ۱۳۴٫۷۵ و ۱۳۴٫۴۰ سفارشات فروش به ترتیب در نزدیکی منطقه ۱۳۵٫۹۵ و ۱۳۶٫۰۰ قرار دارند و قیمت این زوج ارز در روند خنثی قرار گرفته و برای امروز فرصتهای معاملاتی در این سطوح ایجاد می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا

 یورو