تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در حال حاضر، عمده توجه بازار به اخبار مربوط به مذاکرات یونان و اتحادیه اروپا است که قرار است امروز در بروکسل برگزار شود. در آستانه نشست وزیران دارایی کشورهای اروپایی (ECOFIN)، فشارهای زیادی بر ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا وارد است تا در صورتیکه توافقی بین یونان و اروپا حاصل شود خریداران مجدد وارد بازار شوند.

تا اعلام نتیجه مذاکرات یونان برای امروز چنانچه قیمت یورو به پایین سطح ۱٫۱۳۵۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) برسد می تواند به ترتیب تا سطوح ۱٫۱۳۰۰ و حمایت مهم ۱٫۱۲۷۰ (پایین ترین سطح روز ۹ فوریه) کاهش یابد، انتشار خبری از روزنامه اشپیگل آلمان مبنی بر اینکه بانک مرکزی اروپا (ECB) در حال آماده سازی یونان برای خروج از اتحادیه اروپا هستند به این کاهش قیمت یورو به پایین سطح ۱٫۱۳۵۰ دامن زده است اما هنوز مقامات بانک مرکزی اروپا در این خصوص اظهار نظر رسمی نکرده اند.

با توجه به تحکیم حرکت نزولی، انتظار می رود ابتدا شاهد استمرار حرکت نزولی یورو – دلار آمریکا تا نرخهای ۱٫۱۳۰۰ و ۱٫۱۲۷۰ باشیم و پایین تر از آن برای امروز مورد نظر ما نیست زیرا امروز برخی از سفارشات خرید یورو به ترتیب در محدوده حمایت ۱٫۱۲۷۰ ، ۱٫۱۲۶۰ و ۱٫۱۲۵۰ قرار دارند و اگر وزیران دارایی اروپا در نشست امروز با یونان تصمیمی برای توافق اتخاذ کنند ، این موضوع می تواند به تقویت یورو از سطوح پایین امروز بیانجامد.

به نقل از یکی از منابع اتحادیه اروپا آمده است، مذاکرات امروز یونان با وزیران اروپا مورد توافق قرار خواهد گرفت و به باور ما در صورتیکه توافق امروز بعد از ظهر حاصل شود برای کسانی که فرصت ورود به معامله را از دست داده اند، اکنون فرصت جدیدی است که می توان با حصول توافقات اولیه در نرخهای نزدیکی ۱٫۱۲۷۰ وارد پوزیشن خرید یورو در مقابل دلار آمریکا شوند.

در قیمت جهانی اونس طلا با نگاهی به نوسانات امروز هنوز هم فرصتهای مناسبی برای فروشندگان به چشم می خورد، امروز اونس طلا تلاش نموده تا از سطح حمایت ۱۱۹۷ عبور کند که اگر امشب در واکنش به حصول توافقات در مذاکرات یونان موفق شود، قیمت تا سطح ۱۱۸۹ و پس از آن تا سطح ۱۱۷۶ سقوط خواهد کرد.

در شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا، علی رغم شروع حرکت اصلاحی اولیه ایندکس به سطح حمایت ۹۳٫۷۷، انتشار گزارشهای اقتصادی مثبت از آمریکا (مخصوصا کاهش مدعیان بیمه بیکاری هفتگی) مجدد احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا را در ماه ژوئن را بیشتر نمود، بار دیگر موجب تقویت ایندکس دلار آمریکا گردید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا