تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت برای مدت کوتاهی بالای سطح حمایت ۱۱۹۷ در نوسان باشد تا پس از آن با شکست این سطح به سوی سطح ۱۱۷۶ کاهش یابد. در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار گرفته که این چرخه از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) تشکیل شده است.

همانگونه که در نمودار به وضوح دیده می شود قیمت اونس طلا در روز ۱۸ فوریه در اولین حمله خود به این سطح حمایت موفق به شکست آن نشد و انتظار داریم پس از یک وقفه کوتاه در بالای سطح حمایت ۱۱۹۷ می بایست قیمت به زیر این سقوط کند تا زمینه ساز فرود بیشتر قیمت به سطح ۱۱۹۰ و در ادامه سطوح ۱۱۷۶ و ۱۱۷۳ باشد.

سطح حمایت دیگری بر روی نرخ ۱۱۹۸ تشکیل شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر) به ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) قرار دارد.

در حرکت صعودی نیز سطح رزیستنس و مقاومت اولیه بر روی نرخ ۱۲۱۰ و پس از آن سطح ۱۲۱۸ و ۱۲۱۹ قرار دارند و تا زمانیکه قیمت در زیر این سطوح در نوسان است همچنان ترجیح می دهیم که همراستا با حرکت نزولی، به فروش اونس طلا ادامه دهیم، مخصوصا شکست سطح ۱۱۹۷ زمینه را برای کاهش به سطح ۱۱۷۶ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) فراهم می آورد.

از این رو هنوز هم روند نزولی در موج c پایدار است و همچنان پوزیشن های فروش باقی خواهند ماند. از منظر فاندامنتالی نیز روند حرکت قیمت فلزات گرانبها همچنان کاهشی است و فضای بازار اونس طلا تحت ‌تاثیر تعطیلات سال جدید چین قرار دارد که همین امر موجب کاهش تقاضای خرید فیزیکی شده است و این بار فروشندگان اونس طلا وارد صحنه شده اند.

از سوی دیگر روز جمعه وزیران دارایی اتحادیه اروپا و مقامات یونان در جهت تمدید برنامه نجات مالی یونان تا ۴ ماه دیگر با هم توافق کرده اند، این توافق نشان دهنده درخواست بیشتر برای فروش اونس طلا است و در نتیجه می تواند واکنشهای قابل توجهی را در بازار بجا بگذارد.

امروز در ایالات متحده آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران به غیر از شاخص فروش خانه های موجود آمریکا خبر خاصی منتشر نخواهد شد اما در ادامه روزهای سه شنبه تا جمعه ، بیشترین توجه بازار بر روی اخبار اقتصادی این کشور متمرکز خواهد بود و اعلام سایر گزارشهای اقتصادی، خصوصاً گزارش سخنرانی خانم یلن، ریس بانک فدرال رزرو آمریکا، می تواند جهت حرکت آتی بازار اونس طلا را معین کند.

در هر صورت برای امروز همانطور که گفته شد حرکت اونس طلا در پایین سطح حمایت ۱۱۹۷ کاهشی است و زمینه ساز سقوط بیشتر تا سطوح ۱۱۹۰ و ۱۱۷۶ در کوتاه مدت را فراهم خواهد ساخت که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا