تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم درصورتیکه قیمت بتواند سطح مقاومت ۵۲٫۱۲ دلار/بشکه را بشکند تا حدود سطح مقاومت ۵۳٫۳۸ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و گوه نشان می دهد.

از منظر تحلیل تکنیکالی، برگشت قیمت از سطح ۴۳٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج C خود در قالب پنج موج کوچک تشکیل شده است. موج آخر یعنی موج ۵ در حال پیشروی به سوی سطح ۵۳٫۳۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی C) می باشد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است از روز ۳ فوریه به این سو قیمت نفت در درون یک الگوی گوه در نوسان بوده که سقف این الگو هدفی در حدود سطح ۵۳٫۳۸ را نشان می دهد. اولین سطح مقاومت بر روی ۵۲٫۱۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) است و باید حتما این سطح شکسته شود تا سیگنال خرید تا هدف ۵۳٫۳۸ تایید گردد.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۴۹٫۶۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۴۸٫۰۵ می شود. نوسانات قیمت نفت تحت تاثیر متغییر های متعددی هستند و از این رو، هنوز نمی توان انتظار داشت قیمت جهت خاصی را دنبال کند.

بنابراین، همچنان در روند خنثی مابین سطوح مقاومت ۵۲٫۱۲ و حمایت ۴۹٫۶۱ قرار داریم و می بایست در انتظار تعیین جهت حرکت بمانیم. از این رو برای امروز به باور ما، تقویت قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۲٫۱۲، فرصتی برای ورود به پوزیشن های خرید فراهم خواهد کرد و بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح بعدی پیشروی خواهد کرد که سطح بعدی ۵۰ درصدی فیبوناچی در قیمت ۵۳٫۳۸ دلار/بشکه قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در صورتیکه امروز بتواند سطح مقاومت ۶۰٫۸۲ دلار/بشکه را بشکند تا حدود سطح ۶۲٫۴۴ افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C تایید کرده است.

در نمودار زیر مشخص است که این موج از سطح ۵۳٫۹۱ (پایین ترین سطح روز ۱۱ فوریه) شکل گرفته است که می تواند در بیشترین قدرت خود تا حدود سطح ۶۷٫۷۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد.

این سطح مقاومت اولیه بر روی خط فیبوناچی ۶۲٫۴۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود که موقتا توانسته مانع از گسترش موج افزایشی شود و همین امر منجر به اصلاح قیمت به سوی سطح ۵۷٫۸۰ (پایین ترین سطح روز ۱۹ فوریه) شده است.

چنین به نظر می رسد که قیمت نفت برنت در اطراف سطح حمایت ۵۷٫۸۰ مورد حمایت قرار گرفته است که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند افزایشی می باشد و پس از برخورد به این خط دوباره روند افزایشی از سر گرفته خواهد شد.

نزدیک ترین سطح مقاومت قیمت بر روی نرخ ۶۰٫۸۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد که اگر امروز بتواند یک الی دو ساعت بالای آن تثبیت شود موجب افزایش به سوی سطح ۶۲٫۴۴ خواهد شد. سطح حمایت نیز بر روی نرخ ۵۹٫۱۹ قرار گرفته و در صورت شکست این سطح باید منتظر فرود قیمت به سوی سطح ۵۷٫۱۷ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت