تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا از آنجاییکه قیمت به سطح حمایت خود در سطح ۹۳٫۷۷۶ برخورد کرده است پیش بینی می کنیم که قیمت آن در طول هفته جاری دو مرتبه سطح مقاومت ۹۵٫۵۳۳ را لمس کند.

در نمودار پایین به وضوح مشخص شده است چنانچه این سطح نیز با قدرت شکسته شود موجب استمرار موج افزایشی قیمت در موج ۳ به سوی سطح ۹۶٫۹۵۳ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) می شود.

هدف نزولی قبلی یعنی سطح ۹۲٫۶۹۴ دیگر مورد توجه ما نیست و موقتا این سناریوی نزولی برای ایندکس دلار آمریکا را باید نقض شده بدانیم و تنها در صورتیکه قیمت به زیر سطح حمایت ۹۳٫۷۷۶ برسد می تواند به سوی سطح ۹۲٫۶۹۴ برسد.

به همین خاطر به نظر می رسد که برای شروع حرکت کاهشی نیاز به زمان است و تنها به شرط بسته شدن قیمت در پایین سطح حمایت ۹۳٫۷۷۶ می تواند نشانه ای از استمرار این حرکت کاهشی به سطح ۹۲٫۶۹۴ باشد.

همانطور که در نمودار هفتگی قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا مشخص است این سطوح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۳ تشکیل شده اند که این موج از سطح ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه) شروع شده است.

فردا خانم یلن ریس بانک مرکزی آمریکا در برابر کمیته بانکی سنا شهادت خواهد داد و سخنرانی او به دقت از طرف بازیگران بازار مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

به باور ما سخنرانی این هفته یلن در خصوص سیاست های ولی مورد توجه دقیق بازار است زیرا تحولات اخیر احتمال افزایش نرخ بهره را در ماه ژوئن بوجود آورده است. هر چند در صورتجلسه اخیر بانک مرکزی آمریکا اشاره ای به زمان افزایش نرخ بهره نشد اما اگر در لابه لای صحبتهای یلن اشاره به افزایش نرخ بهره شود، این موضوع سرمایه گذاران را به خرید دلار آمریکا ترغیب خواهد کرد.

در سایر تحولات همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم موضوع تمدید کمک مالی دولتهای اروپایی به یونان و حصول توافق میان وزیران دارایی اروپا و یونان مهمترین بحث روز بازار است و قیمت جهانی اونس طلا هفته جدید را با کاهش قیمت آغاز کرد.

در قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار دوم مشاهده می فرمائید امروز سطح حمایت ۱۱۹۸ با قدرت شکسته شده است و این موضوع نشان می دهد که همچنان فشارهای نزولی پابرجاست و از این رو، تمرکز می بایست بر ادامه روند نزولی باشد.

از این رو، ورود به پوزیشن های فروش اونس طلا در نرخهای پایین سطح ۱۱۹۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۱۳۱ به ۱۳۰۶) فرصت مناسبی برای فروشندگان با هدف ۱۱۷۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) است که در نمودار روزانه مشخص است. در روزهای آتی به تناسب اخبار آن روز، تحلیلها را بروز رسانی خواهیم کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا