تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

این روزها، بهتر آن است که حرکات اونس طلا را در نمودار پایین نگاه کنیم و این همان وضعیتی است که طی روزهای گذشته برای اونس طلا گفته بودیم.

در نمودار قیمت جهانی اونس طلا همانطور که مشخص است قیمت در بین سطوح ۱۱۹۷ و ۱۲۱۰ در حال نوسان است و دیروز پس از شکست سطح حمایت ۱۱۹۷ به هدفی که اشاره کرده بودیم یعنی سطح ۱۱۹۰ رسید و پس از لمس این سطح به خاطر کاهش در آمار فروش خانه های موجود آمریکا به سطح ۱۲۰۰ برگشت و حتی برای لحظاتی تا سطح ۱۲۱۰ رسید اما موفق به شکست این سطح مقاومت نشد.

چنانکه روز گذشته نیز اشاره شد، شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۹۷ می تواند نشانه ای از شروع موج c باشد که برای این حرکت لازم است سطح حمایت ۱۱۹۰ با قدرت شکسته شود. امروز در آستانه سخنرانی یلن ، ریس بانک مرکزی آمریکا، معاملات اونس طلا در روندی خنثی قرار گرفته است.

در صورت تایید شکست در زیر سطح ۱۱۹۰ می توان انتظار ادامه حرکت کاهشی را به سوی سطح ۱۱۷۶ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) داشت. برای حرکت صعودی نیز شکسته شدن و تثبیت قیمت در بالای نرخ ۱۲۱۰ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) لازم است تا خود را به سطح ۱۲۱۷ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) برساند.

بنابراین، عاقلانه آن است که مثل همیشه، در انتظار شکسته شدن یکی از سطوح ۱۱۹۰ یا ۱۲۱۰ باشیم و در این صورت، اقدام به فروش در پایین سطح ۱۱۹۰ و خرید در بالای سطح ۱۲۱۰ کنیم.

لازم به ذکر است که امروز مهم‌ترین خبری که می‌تواند بر قیمت اونس طلا موثر باشد، سخنرانی یلن رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا در برابر کمیته بانکی سنای آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران است و یلن فردا نیز در برابر نمایندگان کمیته خدمات مالی آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

بازار مایل است بداند آیا اوضاع به همان صورتی است که در صورتجلسه نشست پیشین بانک فدرال رزرو منتشر شد؟ یا هنوز روزنه امیدی برای سیگنال افزایش زودهنگام نرخ بهره است؟

اگر امروز یلن در لابه لای صبحتهای خود به مسئله افزایش نرخ بهره اشاره نماید یا اینکه مواضع صبر و انتظار را در خصوص افزایش نرخ بهره اتخاذ نماید، این موضوع می تواند برای حرکت اونس طلا مهم و تعیین کننده باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا