تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در این سه روز اخیر به خاطر تعطیلات چین ، قیمت اونس طلا با ثبت ۱۳۶۵ به پایین ترین نرخهای ۳ هفته گذشته کاهش یافته است. از ابتدای هفته تا امروز تعطیلی بانک های چین مانع از حمایت قیمت جهانی طلا شده که همین مسئله به کاهش تقاضای برای خرید طلا در چین انجامیده است. البته می بایست تا فردا منتظر بمانیم تا ببینیم با بازگشت معامله گران چینی به بازار چه عکس العملی به نرخهای فعلی اونس طلا نشان خواهند داد.  

در هر صورت از نظر تحلیل تکنیکی به یاد داشته باشید که روند کاهشی اونس طلا در موج نزولی (۳) قرار گرفته است که دیروز بدان اشاره کردیم و در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی این فلز و هدف بعدی آن مشخص شده است و می بینیم که در این موج نزولی امروز می تواند دوباره به سطح ۱۳۶۵ کاهش یابد. در واقع این سومین موج از حرکت پنج موجی است که از سطح ۱۴۲۳٫۱۶ ( بالاترین سطح روز ۶ ژوئن ) شروع شده است.

دیروز حرکت کاهشی شدید قیمت از سطح ۱۳۸۷٫۳۱ ( بالاترین سطح روز سه شنبه ) به سطح ۱۳۶۶٫۶۵ مهر تاییدی در جهت قرار گرفتن قیمت در موج نزولی (۳) زده است و اکنون ، با در نظر گرفتن تحلیل سطوح فیبوناچی هدف اول نزول قیمت تا سطح ۱۳۶۵ ( فیب ۵۰ درصدی ) است و چنانچه قیمت بتواند به زیر این سطح کاهش یابد راه برای نزول بیشتر به سطح ۱۳۵۹ ( فیب ۶۱٫۸ درصدی ) هموار خواهد شد

سطوح مقاومت نیز بر روی نرخهای ۱۳۸۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۵ قرار گرفته است و تنها در صورت شکست آن ،  این موج نزولی را با چالش مواجه می سازد. بنابراین با توجه به اینکه قیمت در زیر سطح مقاومت ۱۳۸۹ تثبیت شده است ، انتظار داریم، حرکت کاهشی قیمت اونس طلا در موج (۳) فعلا ادامه داشته باشد که در نمودار زیر مشخص است. سطح مقاومت بعدی بر روی منطقه ۱۴۲۳ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا