تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

قیمت نفت خام سبک آمریکا سرانجام توانست به پایین سطح حمایت ۴۹٫۶۱ دلار/بشکه کاهش یابد و هم اکنون بازار دوباره نگران عرضه بیش از حد نفت شده است و این موضوع خوش بینی های اخیر در مورد چشم انداز اقتصاد جهانی را تحت الشعاع خود قرار داده است.

پیش بینی می شود موجودی ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ فوریه با ۴ میلیون بشکه افزایش به رکورد جدیدی دست یابد و از سوی دیگر مشکلات پالایشگاه هم بر قیمت نفت خام سبک آمریکا سنگینی کرده است.

برای امروز سرمایه گذاران در انتظار آمارهای اقتصادی از اروپا و آمریکا از جمله شاخص تولیدات ناخالص داخلی آلمان و ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا هستند تا با انتشار این اخبار جهت بعدی قیمت نفت مشخص گردد.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود امتداد کاهش قیمت به پایین سطح حمایت ۴۹٫۶۱ می تواند منجر به سقوط تا سطح ۴۸٫۰۵ گردد که این سطح پایین ترین نرخ روز ۱۱ فوریه می باشد.

در حرکت صعودی نیز بالاتر از سطح ۴۹٫۶۱، مقاومت مستحکم بر روی نرخ ۵۰٫۵۷ قرار دارد که تنها به شرط شکسته شدن آن، می تواند استمرار روند صعودی را به سوی سطوح ۵۲٫۱۲ و ۵۳٫۳۸ نوید دهد.

در هر صورت تمایلات بازار و بررسی تحلیل تکنیکال در نمودار پایین نشان می دهد که نفت خام سبک آمریکا برای ادامه حرکت نزولی آماده است و شکسته شدن سطح ۴۸٫۶۰ می تواند هدف ۴۸٫۰۵ دلار/بشکه را نمایان سازد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن چنانچه بتواند از سطح مقاومت ۶۰٫۸۲ دلار/بشکه عبور کند تا حدود سطح ۶۲٫۴۴ افزایش یابد که دیروز بدان اشاره کردیم.

در نمودار زیر مشخص است حرکت نزولی قیمت در برخورد به خط حمایت رسم شده متوقف شده است و قیمت به بالای سطح ۵۹٫۱۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) رسیده است.

در صورت پایدار ماندن قیمت در بالای سطح مقاومت ۶۰٫۸۲ ، حرکت صعودی به سوی سطح ۶۲٫۴۴ شکل خواهد گرفت. شروع حرکت کاهشی از نرخ ۶۲٫۹۸ (بالاترین سطح ۱۷ فوریه) امیدوار کننده است اما برای رهایی از هر گونه حرکت افزایشی قیمت به نرخ ۶۴٫۴۶  (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی)، می بایست قیمت نفت برنت تا نرخهای پایین سطح ۵۸٫۰۰ نزول کند.

امروز گزارش خانم یلن، رئیس بانک فدرال ایالات متحده به کمیته بانکی سنا، توجه بازار را بار دیگر به سیاستهای پولی آمریکا جلب خواهد کرد و تنها در صورتیکه وی به سیاستگذاری پولی و مخصوصا نرخ بهره اشاره کند، انتظار واکنش بازار و شروع نوسانات را خواهیم داشت. با این حال پیش بینی می کنیم در لحن سخنان خانم یلن تغییری صورت نگیرد و همان حرفهای دیروز را تکرار کند.

برای امروز تنها در صورتیکه قیمت نفت برنت دریای شمال به پایین سطح ۵۸٫۰۰ و ۵۷٫۷۷ (پایین ترین سطح روز ۱۹ فوریه) برسد، خریداران را به حاشیه خواهد برد و خریداران تنها از بالای سطح مقاومت ۶۰٫۸۲ دلار/بشکه وارد بازار خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت