تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا به غیر از شاخص ضریب اطمینان مصرف کنندگان اخبار مهمی دیده نمی شود و تنها سخنرانی خانم یلن، ریس بانک مرکزی آمریکا در مقابل نمایندگان کمیته بانکی سنای آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران توجه بازارها را به خود جلب خواهد کرد. رویدادهای فاندامنتالی امروز می توانند موجب تسریع در نوسانات قیمت گردد.

خانم یلن، رئیس بانک فدرال ایالات متحده آمریکا امروز در برابر کمیته بانکی سنای این کشور حضور خواهد یافت و گزارش نیم سال اول در خصوص وضعیت اقتصادی را ارایه خواهد داد. مهمترین قسمت سخنرانی وی، مربوط به سیاست های پولی و زمان احتمالی افزایش نرخ بهره خواهد بود.

قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا در این چند هفته گذشته در روندی کاملا خنثی مابین نرخهای ۱٫۱۲۵۰ و ۱٫۱۴۵۰ قرار گرفته است و قیمت در این سطوح در حال تثبیت است و چند هفته ای است که شاهد حرکت خاصی در بازار نبوده ایم که این مسئله موج احتمالی را قویتر خواهد کرد.

ناتوانی اخیر یورو برای صعود، از فشار بر مقاومت کلیدی ۱٫۱۴۵۰ کاسته و هم اکنون توجه اصلی بار دیگر به بازگشت و فشار نزولی بر روی سطوح حمایت ۱٫۱۲۸۰ ، ۱٫۱۲۷۰ و ۱٫۱۲۶۰ معطوف شده است. در حال حاضر، حرکت در روندی خنثی محبوس مانده است. از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند.

اکنون به دلیل عدم تعیین جهت، قیمت در روندی خنثی قرار گرفته است. انتظار می رود روند خنثی قیمت مابین نرخهای فوق ادامه یابد و بازار در انتظار سخنرانی یلن بماند تا در اطلاعات جدیدی را در خصوص زمان احتمالی افزایش نرخ بهره بدست آورد. سخنرانی امروز خانم یلن -رئیس بانک فدرال آمریکا- بسیار حایز اهمیت است و انتظار می رود با واکنش های متعددی همراه باشد.

در سایر تحولات و در قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر به وضوح مشخص است، هم اکنون قیمت در روند خنثی ۱۱۹۰ و ۱۲۱۰ در حال نوسان است که چنین رفتاری کمتر از اونس طلا دیده می شود و این مسئله احتمال شکست (Break out) را قوی تر می کند.

در حرکت نزولی اونس طلا، فرود قیمت به زیر سطح حمایت ۱۱۹۰ می تواند منجر به استمرار حرکت نزولی تا سطوح ۱۱۸۵ و ۱۱۷۶ گردد و در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۱۰ پتانسیل ورود به پوزیشن خرید را دارد. بنابراین شکسته شدن یکی از این سطوح می تواند برای امروز مسیر حرکت را مشخص کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

 اونس طلا