تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا در بازار آسیا به حرکت متلاطم خود ادامه داد و توانست بخشی از سقوط خود را با بازگشت معامله گران چین به بازار جبران کند و هم اکنون در تلاش برای شکست سطح مقاومت ۱۲۱۰ می باشد که اگر موفق شود زمینه را برای افزایش به سوی سطح ۱۲۱۷ فراهم می آورد.

مرور کوتاه به گزارش روز گذشته خانم یلن، رئیس FED، به کمیته بانکی سنای آمریکا، هیچ اشاره ای مستقیمی به زمان احتمالی افزایش نرخ بهره نکرد و اعلام کرد که بانک فدرال رزرو در حال آماده سازی برای افزایش نرخ بهره به صورت “نشست به نشست” است و گفت احتمال افزایش نرخ بهره در جلسات آتی بعید است.

همانطور که روز گذشته گفتیم این روزها، بهتر آن است که حرکات اونس طلا را در نمودار پایین نگاه کنیم و این همان وضعیتی است که طی روزهای گذشته برای اونس طلا گفته بودیم.

در نمودار قیمت جهانی اونس طلا همانطور که مشخص است قیمت در بین سطوح ۱۱۹۰ و ۱۲۱۰ در حال نوسان است و دیروز نیز مثل روز دوشنبه پس از شکست سطح حمایت ۱۱۹۷ به هدفی که اشاره کرده بودیم یعنی سطح ۱۱۹۰ رسید و پس از لمس این سطح دوباره به محدوده بالای سطح ۱۲۰۰ رسید و امروز نیز با بازگشت معامله گران چینی به بازار حتی برای لحظاتی تا سطح ۱۲۱۰ رسید اما هنوز موفق به شکست این سطح مقاومت نشده است.

چنانکه روز گذشته نیز اشاره شد، شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۹۰ می تواند نشانه ای از شروع موج c باشد که برای این حرکت لازم است سطح حمایت ۱۱۹۰ با قدرت شکسته شود. امروز در آستانه سخنرانی دور دوم یلن ، ریس بانک مرکزی آمریکا، معاملات اونس طلا هنوز در روندی خنثی قرار گرفته است.

در صورت تایید شکست در زیر سطح ۱۱۹۰ می توان انتظار ادامه حرکت کاهشی را به سوی سطح ۱۱۷۶ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) داشت.

برای حرکت صعودی نیز شکسته شدن و تثبیت قیمت در بالای نرخ ۱۲۱۰ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) لازم است تا خود را به سطح ۱۲۱۷ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) برساند که امروز این سناریوی افزایشی با توجه به آنکه حق پریمیوم طلای چین به ۵+ و ۶+ دلار افزایش یافته کمی محتمل به نظر می رسد.

بنابراین، عاقلانه آن است که امروز مثل همیشه، در انتظار شکسته شدن یکی از سطوح ۱۱۹۰ یا ۱۲۱۰ باشیم و در این صورت، اقدام به فروش در پایین سطح ۱۱۹۰ و خرید در بالای سطح ۱۲۱۰ کنیم.

لازم به ذکر است که امروز مهم‌ترین خبری که می‌تواند دوباره بر قیمت اونس طلا موثر باشد، سخنرانی یلن رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا در برابر نمایندگان کمیته خدمات مالی آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران است و انتظار میرود همان حرفهای دیروز را تکرار نماید.

در هر صورت خانم یلن، رئیس بانک فدرال، امروز بار دیگر به کنگره خواهد رفت تا در برابر کمیته مشترک اقتصادی گزارش دهد. پیش بینی می کنیم توجه بازار بار دیگر به اخبار مربوط به سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا باقی بماند و بازار نیز در روندی خنثی به حرکت خود ادامه دهد تا یکی از سطوح ۱۱۹۰ یا ۱۲۱۰ با قدرت شکسته شود و جهت امروز مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا