تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن همچنان پیش بینی می کنیم که قیمت آن در محدوده بین سطوح ۵۶۲۹ و ۵۷۹۹ دلار/تن در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد و بازار برای تعیین جهت، به تحولات فاندامنتال و تکنیکال توجه دارد.

در نمودار زیر مشخص است که این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) قرار دارد.

در حرکت نزولی نیز نفوذ قیمت به پایین سطح ۵۶۲۹ سیگنال تکمیل حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۵۳۵۳٫۲۵ صادر خواهد کرد و این در حالی است که اگر قیمت موفق به شکست سطح مقاومت ۵۷۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شود باعث افزایش قیمت به سوی سطح ۵۹۳۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

تمایل بازار بیشتر کاهش قیمت را نشان می دهد زیرا افزایش اخیر قیمت که از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) شاهد بودیم در قالب پنج موج صورت گرفته است که نشاندهنده تکمیل الگوی چرخه پنج موجی می باشد.

از این رو در حال حاضر، حرکت در روندی خنثی ادامه دارد و به باور ما شکسته شدن سطح حمایت ۵۶۲۹ سیگنال مشخصی از شروع حرکت کاهشی قیمت جهانی مس به سوی سطح ۵۵۲۳ دلار/تن است که در چارت زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن کماکان بر تحلیل اخیر خود پایبند هستیم و امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن به این حرکت اصلاحی ضعیف و جزئی خود که از سطح ۱۷۹۲ (پایین ترین سطح روز ۲۰ فوریه) آغاز کرده است در حوالی سطح مقاومت ۱۸۱۶ پایان دهد و پس از آن دوباره به سوی سطح ۱۷۹۲ کاهش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت ۱۸۱۶ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی (از موج کاهشی ۲۰۰۸ – بالاترین سطح روز ۵ دسامبر ۲۰۱۴ به ۱۷۵۷ – پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) قرار دارد.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی در موج کاهشی c قرار گرفته است که هنوز تکمیل نشده است و به باور ما در این موج می تواند به سوی سطح ۱۷۷۳ یعنی تا خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی کاهش یابد.

در نمودار پایین سطح حمایت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی یعنی سطح ۱۷۹۴ دیده می شود و تنها به شرط شکست این سطح می تواند تاییدی در جهت استمرار موج نزولی c به سوی سطح ۱۷۷۳ باشد.

در حرکت افزایشی نیز صعود قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به بالای سطح مقاومت ۱۸۱۶ می تواند به افزایش قیمت به سوی سطح ۱۸۵۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کمک کند.

بنابراین برای امروز بطور کلی انتظار داریم در نهایت حرکت کاهشی از نزدیکی سطح مقاومت ۱۸۱۶ دلار/تن شروع شود و برای تایید آن می بایست قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی همچنان در پایین این سطح تثبیت شود که در این چند روز گذشته نیز بدان اشاره کردیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم