تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت چنانچه بتواند مقاومت ۱۲۱۰ را با قدرت بشکند تا حدود سطح ۱۲۳۰ افزایش یابد و این موضوع را تکمیل الگوی چرخه سه موجی که قبلا از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) آغاز شده بود را تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است موج نزولی c یعنی سومین موج از این چرخه در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته بود که این موج هم اکنون تکمیل شده است و بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که سطح مقاومت اولیه بر روی ۱۲۱۰ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد که موقتا مانع از افزایش قیمت به سطح ۱۲۳۰ شده است اما انتظار داریم که این سطح امروز با قدرت شکسته شود و باعث افزایش قیمت اونس طلا شود.

از این رو برای امروز از آنجایی که قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۲۱۰ قرار دارد، در تلاش برای تثبیت بالای این سطح است تا به هدف ۱۲۳۰ برسد. انتشار این خبر که ممکن است نرخ بهره آمریکا دیرتر از حد انتظارات بازار (ماه ژوئن) افزایش یابد، به تضعیف ایندکس دلار آمریکا و بازگشت تمایلات بازار به خرید اونس طلا انجامیده است.

به باور ما امروز برای اینکه از شکست سطح مقاومت ۱۲۱۰ مطمئن شویم چنانچه قیمت به سطح ۱۲۱۳ برسد استمرار حرکت صعودی تا رسیدن به هدف ۱۲۳۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را تایید خواهد کرد.

با سخنرانی یلن، ریس بانک مرکزی آمریکا و تغییر تمایلات و انتظارات بازار نسبت به تاخیر افتادن زمان احتمالی افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، اونس طلا در محدوده بالاترین نرخهای روز گذشته قرار گرفته است.

بدین ترتیب، اونس طلا از سطح ۱۲۰۰ تا سطح ۱۲۱۰ به سرعت افزایش یافت و خرید فیزیکی چینی ها نیز مزید بر علت بوده و اونس طلا با استفاده از حضور خریداران چینی امروز صبح با نهایت سرعت حرکت صعودی خود را به بالای سطح مقاومت ۱۲۱۰ به نمایش گذاشته است و انتظار می رود پس از آن، باز هم شاهد ادامه صعود به سوی سطح ۱۲۳۰ باشیم.

با توجه به اینکه یلن زمان احتمالی افزایش نرخ بهره را اعلام نکرد و از آنجایی که تقاضای خرید فیزیکی چینی ها همچنان رو به افزایش است، بدین جهت، این امکان وجود دارد که امروز معامله گران اقدام به گرفتن پوزیشن های معاملاتی خرید اونس طلا کرده و با رسیدن قیمت به سطح ۱۲۱۳ حرکتی افزایشی تا سطح ۱۲۳۰ ایجاد شود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

لازم به ذکر است که امروز و در ایالات متحده ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران، شاخص قیمت مصرف کنندگان آمریکا (CPI) ، مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و سفارشات کالاهای بادوام مورد توجه بازار است و اعلام ضعیف آمارهای اقتصادی در ایالات متحده برای اونس طلا مثبت تلقی می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا