تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم با توجه به آنکه سطح مقاومت ۵۰٫۹۲ دلار/بشکه شکسته شده است، قیمت آن به سوی سطح ۵۲٫۴۷ افزایش یابد.

از این رو می توان گفت که افزایش اخیر قیمت نفت عمدتاً به دلیل اجرای دستورات خرید بالای سطح مقاومت ۵۰٫۹۲ بوده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار داشت که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۴۳٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) آغاز شده است.

مقاومت بعدی قیمت بر روی سطح ۵۲٫۴۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تشکیل شده است و موج اول یعنی موج A از سه موج کوچک در قالب موجهای a , b , c تشکیل شده است.

براساس قواعد تکنیکال و بررسی امواج الیوت بین موج a و موج c انتظار داریم که این موج فعلی C بتواند قیمت نفت را تا حدود سطح ۵۴٫۹۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بالا بکشاند.

لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت ۴۹٫۹۷ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می باشد.

بنابراین برای امروز با توجه به آنکه سطح مقاومت ۵۰٫۹۲ شکسته شده است، از نظر تحلیل تکنیکال هدف بعدی صعود تا نرخ ۵۲٫۴۷ خواهد بود.

بدین ترتیب، نشانه ها حاکی از آن است که موج افزایشی اخیر قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۵۲٫۴۷ دلار/بشکه ادامه خواهد یافت که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا سطح ۶۳٫۶۲ دلار/بشکه افزایش یابد که این موضوع را شکست سطح مقاومت ۶۱٫۶۰ تایید کرده است.

در نمودار پایین این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته بود که شکسته شده است و این موج افزایشی همانطور که مشخص است از سطح ۵۳٫۰۷ (پایین ترین سطح روز ۵ فوریه) آغاز شده است.

مقاومت بعدی نفت برنت بر روی نرخ ۶۳٫۶۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود و به باور ما این موج افزایشی از قدرت خوبی برای رسیدن به سطح ۶۶٫۸۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۸۱٫۶۱ (بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر ۲۰۱۴) به ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) هدف قیمت را در حدود سطح ۶۳٫۴۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نشان می دهد که این سطح نزدیک به سطح ۶۳٫۶۲ می باشد.

در حرکت نزولی نیز برای امروز تنها شکست سطح ۶۱٫۰۰ نشاندهنده شکست غلط (false break) سطح مقاومت ۶۱٫۶۰ می باشد که می تواند هدف ۵۹٫۹۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) را نشانه بگیرد.

در هر صورت برای امروز روند کلی حرکت نفت برنت دریای شمال فعلا افزایشی است زیرا حرکت صعودی اخیر قادر به تثبیت در بالای سطح مقاومت ۶۱٫۶۰ دلار/بشکه گردیده است که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت