تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن تنها در صورت شکست مقاومت ۵۷۹۹ دلار/تن بتواند به سوی سطح ۵۹۳۷ افزایش یابد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر) به ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) قرار دارد و این سطح باید با قدرت شکسته شود تا قیمت بتواند با افزایش بیشتری روبرو شود.

برای اینکه از شکست این سطح مطمئن شویم می بایست قیمت حداقل بتواند تا سطح ۵۸۵۳ صعود کند و پس از آن قیمت می تواند تا هدف بعدی یعنی سطح ۵۹۳۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) افزایش داشته باشد.

در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی ۵۷۴۰ (پایین ترین سطح روز ۲۵ فوریه) تشکیل شده است و اگر این سطح با قدرت شکسته شود منجر به حرکت نزولی قیمت به سوی سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۵۶۲۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می گردد.

برای امروز شکسته شدن این سطح مقاومت ۵۷۹۹، تمرکز قیمت جهانی مس را معطوف به هدف ۵۹۳۷ خواهد کرد. بنابراین اکنون قیمت جهانی مس در حال تقویت است زیرا توجه اصلی بازار به شکست سطح مقاومت ۵۷۹۹ است و اگر این سطح شکسته شود راه را برای صعود تا سطح ۵۹۳۷ دلار/تن هموار خواهد نمود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن بتواند سطح مقاومت ۱۸۱۱ دلار/تن را لمس کند زیرا به نظر می رسد حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت که از سطح ۱۷۹۲ (پایین ترین سطح روز ۲۰ فوریه) آغاز گردیده هنوز تکمیل نشده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این حرکت اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته است و تا کنون دو موج اول آن کامل شده است و ما هم اکنون در موج افزایشی c قرار داریم که قیمت می تواند در این موج حداقل تا سطح ۱۸۱۱ افزایش یابد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است، این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) به ۱۸۹۸ (بالاترین سطح روز ۳ فوریه) قرار گرفته است.

برای امروز چنانچه قیمت بتواند به بالای سطح مقاومت ۱۸۱۱ برسد سیگنال استمرار موج افزایشی c به سوی سطح ۱۸۲۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) صادر خواهد کرد.

سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۱۷۹۱ یعنی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی تشکیل شده است و اگر این سطح به هر دلیلی شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۷۷۶ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می گردد.

در هر صورت برای امروز معامله گران مترصد خرید آلومینیم آلیاژی در بالای سطح مقاومت ۱۸۱۱ با هدف ۱۸۲۸ دلار/تن هستند که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم