تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

خبری که در حال حاضر بیشتر در بازار ارز مطرح است، امتداد حرکت صعودی شاخص دلار آمریکا است و انتظار داریم امروز چنانچه شاخص سفارشات کالاهای بادوام آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شود، موجب تقویت بیشتر دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی گردد.

به باور ما امروز اعلام قوی شاخص سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده در ماه ژانویه می تواند نشانه ی از رشد فعالیت های کسب و کار برغم تبعات افزایش های اخیر دلار بر صادرات تلقی شود و به نظر می رسد که بعد از یک ماه سرانجام زمان آغاز حرکت نزولی یورو به پایین سطح ۱٫۱۲۵۰ فرا رسیده باشد.

قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا کاملاً در پایین سطح ۱٫۱۴۰۰ تثبیت شده است و برای امروز شکسته شدن سطح ۱٫۱۳۰۰ راه را برای کاهش قیمت به سطح ۱٫۱۲۷۰ و ۱٫۱۲۵۰ هموار خواهد کرد و در ادامه، احتمال امتداد سیر نزولی یورو به سوی سطوح ۱٫۱۲۰۰ و ۱٫۱۰۹۸ (پایین ترین سطح ۲۶ ژانویه) وجود دارد.

برای امروز اکثر سفارشات فروش یورو در مقابل دلار آمریکا به ترتیب در چندین مرحله ۱٫۱۳۸۰ ، ۱٫۱۳۹۰ و ۱٫۱۴۰۰ مرحله فروش بعدی در نزدیکی ۱٫۱۴۲۵ و ۱٫۱۴۳۰ چیده شده اند و قرار گرفتن قیمت در زیر این سطوح با توجه به اینکه برای شاخص دلار آمریکا در هفته جاری پیش بینی می کنیم دو مرتبه به سطح مقاومت ۹۵٫۵۳ افزایش یابد، حرکت نزولی شدیدی را برای یورو به همراه خواهد داشت.

برای جفت ارز یورو – ین ژاپن نیز همانطور که قبلاً نیز اشاره کرده بودیم، حرکت این زوج تا زمانی که قیمت در زیر نرخ ۱۳۵٫۶۰ قرار دارد، نزولی است و قرار گرفتن قیمت در زیر این نرخ به معنای شروع حرکت نزولی است حتی در سطوح بالاتر یعنی نرخهای ۱۳۵٫۷۰ ، ۱۳۵٫۸۰ و ۱۳۶٫۰۰ دستورات فروش وجود دارد.

سطح حمایت مهم امروز یورو در مقابل ین ژاپن بر روی نرخ ۱۳۴٫۰۰ تشکیل شده و نفوذ قیمت به زیر این نرخ، به معنای شروع یک حرکت نزولی قدرتمند به سوی سطوح ۱۳۳٫۵۵ و ۱۳۳٫۴۰ و حتی ۱۳۲٫۲۵ در روزهای آتی است.

در سایر تحولات، قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار زیر مشخص است مابین نرخهای بالا و پایین این چند روز اخیر یعنی بین سطوح ۵۹٫۱۰ و ۶۳٫۴۰ دلار/بشکه در حال تثبیت است.

از این رو در حال حاضر که قیمت در روندی خنثی قرار داد، بازار در انتظار شکستن شدن یکی از سطوح است تا جریان حرکت مشخص شود.

در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۶۳٫۴۰ می تواند زمینه افزایش تا نرخ ۶۷٫۷۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و در ادامه ۷۳٫۰۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را هموار کند. در این صورت، احتمال حرکت صعودی نفت برنت بیشتر خواهد شد.

این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۵۹٫۱۰ و تثبیت کندل روزانه پایین این سطح می تواند زمینه را برای سقوط بیشتر قیمت نفت برنت به سوی سطح ۵۳٫۷۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و در ادامه ۵۰٫۵۱ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) فراهم آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت