تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۱۲۱۸ را لمس کند زیرا حرکت اصلاحی که از سطح ۱۱۹۰٫۹۱ (پایین ترین سطح روز ۲۴ فوریه) آغاز گردیده هنوز تکمیل نشده است، مگر آنکه از پایین سطح ۱۲۰۰ با قدرت شکسته شود و قیمت به پایین سطح ۱۱۹۸ برسد که آن وقت فروشندگان دوباره با هدفهای ۱۱۹۱ و ۱۱۸۵ وارد بازار خواهند شد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این حرکت اصلاحی در جهت خلاف روند نزولی قیمت است که از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) صورت گرفته است و در حال حاضر قیمت بالای سطح حمایت اصلی ۱۲۰۰ در نوسان است.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که مقاومت قیمت بر روی ۱۲۱۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار گرفته است که فعلا مانع از پیشروی قیمت به سوی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی شده است.

با توجه به اینکه کف دو قلوی کوچکی در اطراف سطح حمایت ۱۱۹۱ ساخته شده است انتظار داریم که قیمت آن سرانجام به سوی سطح ۱۲۳۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برسد و برای اینکه از رسیدن قیمت به سطح ۱۲۳۵ مطمئن شویم می بایست حتما قیمت به بالای سطح ۱۲۲۰ برسد تا سیگنال خرید با هدف ۱۲۳۵ صادر شود در غیر این صورت چنانچه قیمت به زیر سطح ۱۲۰۰ برسد سیگنال فروش جایگزین خواهد شد.

از این رو در حرکت نزولی نیز تنها به شرط کاهش قیمت به زیر سطح ۱۲۰۰ منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۱۹۱ می گردد و آن وقت باید در سناریوی افزایشی به سوی سطح ۱۲۱۸ تجدید نظر شود.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز بازارها همچنان نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه ژوئن نامطمئن هستند و با توجه به تغییر برخی از آمار و پیش بینی های اولیه، انتظار می رود در هنگام اعلام آمارهای جدید، نوسانات اونس طلا افزایش یابد.

امروز توجه بازار به آمار مقدماتی تولیدات ناخالص داخلی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران معطوف خواهد بود و پیش بینی می شود از رقم قبلی ۲٫۶% به ۲٫۱% تغییر یابد. این در حالی است که اونس طلا همچنان تحت تاثیر افزایش تقاضای خرید فیزیکی در بازار چین قرار خواهد داشت.

همانطور که مشخص است تقاضای خرید چین به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان برای تقویت قیمت این فلز ارزشمند حیاتی شمرده می‌شود. پریمیوم طلا در چین ۴ تا ۵ دلار در ازای هر اونس است که فاصله زیادی با بیشترین مقدار پریمیوم یعنی ۷ دلار در سال ندارد و هر چه قدر حق پریمیوم بالا باشد این نشاندهنده خرید فیزیکی طلا توسط چینی ها است که به تقویت اونس طلا کمک می کند.

بنابراین برای امروز اونس طلا تا زمانیکه بالای سطح حمایت ۱۲۰۰ در نوسان است، در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۱۲۱۸ و شکستن خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی است تا به هدف ۱۲۳۵ برسد که این سطح در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا