تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت دوباره سطح حمایت ۴۷٫۷۵ دلار/بشکه را لمس کند و اگر موفق به شکست این سطح شود زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی سطوح ۴۶٫۹۱ و ۴۶٫۳۴ فراهم می آورد.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی c شروع شده است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۵۴٫۲۴ (بالاترین سطح روز ۳ فوریه) آغاز گردیده است.

این سطح حمایت ۴۷٫۷۵ در نزدیکی سطح حمایت ۴۷٫۶۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۴۳٫۵۸ – پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه- به ۵۴٫۲۴) قرار گرفته است که همین موضوع توانسته محدوده نزدیکی سطح ۴۷٫۷۵ را به یک حمایت مهم تبدیل کند و به خاطر همین دیروز قیمت موفق به شکست این سطح نشد و هم اکنون مقداری به بالای سطح ۴۹٫۰۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برگشته است.

شدت حرکت نزولی قیمت که روز گذشته شاهد بودیم تاییدی در جهت استمرار روند نزولی قیمت از سطح ۵۴٫۲۴ می باشد که می تواند قیمت نفت را تا سطوح فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی پایین بکشاند.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی نرخ ۴۹٫۹۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) وجود دارد که مانع از ادامه هر گونه حرکت افزایشی خواهد شد. از این رو قیمت نفت خام سبک آمریکا تا زمانیکه پایین سطح مقاومت ۴۹٫۹۳ دلار/بشکه تثبیت شده است، این به معنای استمرار حرکت کاهشی است که در نمودار زیر ملاحظه می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار زیر مشخص است امروز قیمت آن مابین نرخهای بالا و پایین این چند روز اخیر یعنی بین سطوح ۵۹٫۱۰ و ۶۳٫۴۰ دلار/بشکه در حال تثبیت است تا یکی از سطوح فوق شکسته شود و جهت قیمت مشخص گردد.

از این رو در حال حاضر که قیمت در روندی خنثی قرار داد، بازار در انتظار شکستن شدن یکی از سطوح است تا جریان حرکت مشخص شود و فعلا نوسانات تکنیکی و فاندامنتالی شرایط بازار را در وضعیتی خنثی نگاه داشته است.

در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۶۳٫۴۰ می تواند زمینه افزایش تا نرخ ۶۷٫۷۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و در ادامه ۷۳٫۰۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را هموار کند. در این صورت، احتمال حرکت صعودی نفت برنت بیشتر خواهد شد.

این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۵۹٫۱۰ و تثبیت کندل روزانه پایین این سطح می تواند زمینه را برای سقوط بیشتر قیمت نفت برنت به سوی سطح ۵۸٫۱۰ ، ۵۳٫۷۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و در ادامه ۵۰٫۵۱ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) فراهم آورد.

 بنابراین، همچنان در روند خنثی قرار داریم و می بایست در انتظار تعیین جهت حرکت بمانیم و به همین دلیل انتظار می رود حرکت قیمت نفت برنت دریای شمال در روندی خنثی ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح مقاومت یا حمایت بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت