تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۵۹۳۷ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود موجب صعود قیمت به سوی سطح ۶۰۷۴ خواهد شد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) تشکیل شده است که موقتا مانع از افزایش قیمت به سوی مقاومت بعدی ۶۰۷۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شده است.

براساس کف دو قلوی ساخته شده در اطراف سطح ۵۳۵۳٫۲۵ قیمت جهانی مس دیر یا زود به سوی سطح ۶۲۴۵ افزایش پیدا خواهد کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی وجود دارد.

از این رو توقف قیمت در اطراف سطح ۵۹۳۷ موجب حرکت افزایشی شارپی قیمت به سوی سطح ۶۰۷۴ و ۶۲۴۵ خواهد شد. لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۵۷۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

از این رو برای امروز به نظر می رسد که فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید بوجود آمده و ترجیح می دهیم که در محدوده نرخهای بالای مقاومت ۵۹۳۷ اقدام به ورود کنیم. از این رو، می بایست با دقت سطح مقاومت ۵۹۳۷ را مد نظر داشته باشیم تا به محض شکست وارد پوزیشن خرید با تارگتهای ۶۰۷۴ و ۶۲۴۵ دلار/تن شویم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن از هنگامی که حرکت اصلاحی از ۱۷۹۲ دلار/تن (پایین ترین سطح روز ۲۰ فوریه) آغاز گردیده است، روند افزایشی قیمت متوقف شده است و پیش بینی می کنیم که قیمت دوباره سطح حمایت ۱۷۹۰ را لمس کند.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این حرکت برگشتی در قالب سه موج شکل گرفته است که سیگنالی در جهت تکمیل موج بازگشتی قیمت می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی از افزایش ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) به ۱۸۹۸ (بالاترین سطح روز ۳ فوریه) نشان دهد که موج برگشتی قیمت در برخورد به سطح حمایت ۱۷۹۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) صورت گرفته است.

با توجه به اینکه این حرکت برگشتی تکمیل شده است ، می توان گفت که حرکت نزولی مجدد از سرگرفته شده است که میتواند قیمت را تا حدود سطح ۱۷۷۶ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) پایین بکشاند.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی نرخ ۱۸۱۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد که اگر با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت به سوی سطح ۱۸۲۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می گردد.

در واقع، با توجه به حاکم بودن روند نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی، ترجیح می دهیم که همچنان در این مسیر همراه روند نزولی به سوی سطح ۱۷۷۶ دلار/تن باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم