تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در حالیکه ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا به پایین ترین سطوح ۱ ماهه گذشته کاهش یافته است، حرکت صعودی شاخص دلار آمریکا همچنان در نزدیکی بالاترین سطح ۱ ماهه گذشته دنبال می شود. قیمت ایندکس دلار آمریکا به نرخهای صعودی جدیدی رسیده و روند حرکت صعودی دلار آمریکا امیدوار کننده تر است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است، تثبیت قیمت در بالای نرخ ۹۵٫۵۳۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) استمرار حرکت صعودی تا رسیدن به هدف ۹۶٫۹۵ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) را نشان می دهد. وضعیت یورو عمدتاً تحت تاثیر مسائل آغاز خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا از ماه آینده و افزایش اختلاف بازدهی اوراق قرضه آمریکا با آلمان قرار دارد.

در حال حاضر به دلیل رشد اختلاف نرخ بهره اوراق قرضه دو ساله آمریکا با آلمان به بالای ۸۸٫۴ واحد انتظار داریم که یورو همچنان تحت فشارهای نزولی بیشتری قرار گیرد.

برای امروز انتظار داریم در سطوح بالا یعنی نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۱۲۵۰ ، ۱٫۱۲۶۵ ، ۱٫۱۲۷۰ و ۱٫۱۲۸۰ فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش یورو با حد سود ۱٫۱۱۸۰ و ۱٫۱۱۵۰ وجود داشته باشد.

اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله یونان با آلمان که این هفته به سطوح ۸۵۰ و ۸۴۰ واحد رسیده بود هم اکنون در حال رسیدن به سطح مقاومت ۹۵۰ و ۹۶۰ واحد است و همین مسئله موجب هجوم معامله گران برای فروش اوراق قرضه یونان گردیده است که در نتیجه باعث شده که نرخ بازدهی اوراق قرضه ده ساله یونان با شکست سطح ۹٫۷۵% به ۹٫۸۰% افزایش یابد.

در مجموع، همچنان انتظار داریم که حرکت نزولی یورو ادامه یابد و هرچند برنامه کمک مالی به یونان برای ۴ ماهه آینده اعلام شده اما شرط اصلی آن، اجرای این برنامه هاست که تا تحقق آنها، احتمال ادامه فشارهای نزولی بر یورو وجود دارد.

از آنجایی که از ماه آینده بانک مرکزی اروپا سیاست های انبساطی و خرید اوراق قرضه خود را اجرا خواهد کرد، فروشندگان یورو همچنان با قدرت به حرکت ادامه می دهند و بیشتر شدن اختلاف نرخ بهره بازدهی اوراق قرضه ایالات متحده با آلمان قطعاً یکی از عوامل اصلی محرّک نزولی یورو است.

برای جفت ارز یورو – دلار آمریکا احتمال حرکت نزولی بیشتر است و بسته شدن قیمت در زیر نرخ ۱٫۱۲۱۲ (خط فیبوناچی ماهیانه ۶۱٫۸ درصدی از ۰٫۸۲۲۸ – پایین ترین سطح سال ۲۰۰۰ – به ۱٫۶۰۴۰ – بالاترین سطح سال ۲۰۰۸ ) می تواند در میان مدت به سقوط بیشتر قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا به سوی سطح ۱٫۰۰۷۱۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) بیانجامد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا