تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن دوباره سطح حمایت ۴۷٫۷۵ دلار/بشکه را لمس کند زیرا موج نزولی که از سطح ۵۴٫۲۴ (بالاترین سطح روز ۳ فوریه) شروع شده هنوز تکمیل نشده است.

این سیر نزولی قیمت که در نمودار پایین دیده می شود در موج کاهشی c قرار گرفته است که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۵۴٫۲۴ آغاز شده است.

به باور ما این موج قادر است به اندازه طول موج اول یعنی موج a حرکت کند و قیمت را تا حدود سطح ۴۵٫۵۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند. با این حال سطح حمایت قیمت در نرخ ۴۷٫۷۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) موقتا مانع از ریزش قیمت در این موج و باعث اصلاح جزئی شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این موج اصلاحی کم و بیش در اطراف سطح مقاومت ۴۹٫۹۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) متوقف شده است و دوباره قیمت در مسیر کاهشی قرار گرفته است.

در نمودار زیر قرار گرفتن قیمت در کانال نزولی احتمال استمرار حرکت کاهشی را بیشتر می کند و از این رو می توان به انتظار استمرار حرکت نزولی تا سطح حمایت ۴۷٫۷۵ بود که کف این کانال هدفی در حدود سطح ۴۵٫۵۶ را نشانه گرفته است.

برای حرکت افزایشی نیز تنها نفوذ قیمت نفت به بالای سطح مقاومت ۴۹٫۹۳ و شکست سطح ۵۰٫۳۰ موجب افزایش قیمت به سطح ۵۱٫۲۸ می شود.

از این رو تا زمانیکه قیمت نفت خام سبک آمریکا در پایین سطوح مقاومت ۴۹٫۹۳ و ۵۰٫۳۰ قرار دارد، می توان در محدوده نرخ های پایین ۴۹٫۹۳ اقدام به ورود به پوزیشن فروش نفت نمود و اگر سطح حمایت ۴۷٫۷۵ شکسته شود، سطوح بعدی به ترتیب نرخهای ۴۶٫۹۱ ، ۴۶٫۳۴ و نهایتاً ۴۵٫۵۶ دلار/بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت همچنان با مقاومت ۶۳٫۴۰ دلار/بشکه مواجه است و همچنان پیش بینی می کنیم که مدتی در پایین این سطح در نوسان باشد یا به سوی سطح ۵۹٫۱۰ اصلاح کند.

در نمودار روزانه پایین این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۸۱٫۶۱ (بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر ۲۰۱۴) به ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) قرار گرفته است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت نفت برنت دریای شمال در روز ۱۷ فوریه در اولین حمله خود به این سطح موفق به شکست این سطح نشد و انتظار داریم که در حمله فعلی خود دوباره در شکست این سطح ناموفق باشد زیرا به نظر می رسد در نمودار پایین الگوی مسطح یا فلت ساخته شده است.

این الگو از سه موج تشکیل شده است که پیش بینی می شود موج کنونی b به احتمال زیاد در اطراف همان سطح مقاومت ۶۳٫۴۰ به پایان رسیده باشد و ما هم اکنون در موج نزولی c قرار داریم که می تواند در این موج تمام یا بخشی از موج قبلی b را به نرخهایی پایین معکوس کند.

در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۶۳٫۴۰ موجب افزایش به سوی سطح مقاومت ۶۷٫۷۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می گردد.

از این رو، بهتر است منتظر شکسته شدن یکی از سطوح ۵۹٫۱۰ یا ۶۳٫۴۰ ماند ، تا حرکت قیمت نفت برنت مشخص گردد و برای امروز شکست ۵۹٫۱۰ به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش و شکست مقاومت ۶۳٫۴۰ دلار/بشکه به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن خرید تلقی می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت