تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همانطور که در نمودار زیر مشخص است همچنان پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن با سطح مقاومت ۵۹۳۷ دلار/تن مواجه باشد و چنانچه قیمت به بالای این سطح برسد موجب تقویت بیشتر به سوی سطح ۶۰۷۴ خواهد شد.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) قرار دارد که موقتا مانع از افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت ۶۰۷۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شده است.

کف دو قلوی قیمت که در اطراف سطح ۵۳۵۳٫۲۵ ساخته شده است نیز اشاره به افزایش قیمت به سوی سطح ۶۲۴۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دارد و این موضوع بیانگر آن است که سطح مقاومت ۵۹۳۷ بزودی شکسته خواهد شد.

اما برای اینکه از شکست این سطح مقاومت اطمینان حاصل کنیم حتما می بایست که قیمت تا سطح ۵۹۵۸ افزایش یابد. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح ۵۷۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

بنابراین برای امروز شکسته شدن سطح مقاومت ۵۹۳۷ پتانسیل ورود خریداران را دارد. از این رو برای امروز به باور ما همچنان حرکت صعودی قیمت جهانی مس به نفع خریداران است و شکسته شدن سطح مقاومت ۵۹۳۷ دلار/تن می تواند به افزایش بیشتر قیمت کمک کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز در نمودار قیمت قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۱۸۲۸ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۱۸۴۴ افزایش یابد که این موضوع را حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۷۹۲ (پایین ترین سطح روز ۲۰ فوریه) تایید کرده است و انتظار داریم که این حرکت اصلاحی همچنان گسترش بیشتری یابد.

در نمودار زیر مشخص است که سطح مقاومت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) به ۱۸۹۸ (بالاترین سطح روز ۳ فوریه) تشکیل شده است و برای اینکه از شکست سطح مقاومت ۱۸۲۸ مطمئن شویم می بایست قیمت به بالای سطح ۱۸۳۰ برسد و مقاومت بعدی نیز همانطور که در نمودار زیر می بینیم بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی یعنی سطح ۱۸۴۴ واقع شده است.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی در موج افزایشی c قرار دارد که این موج از نوسانات افزایشی زیادی برخوردار است و براحتی می تواند به بالای سطح مقاومت ۱۸۲۸ افزایش یابد.

این تحولات نشان می دهد که احتمالاً قیمت به نرخهای بالاتری از سطح ۱۸۲۸ نیز خواهد رسید و در کوتاه مدت انتظار می رود که حرکت افزایشی شروع شود و از این رو می توان نسبت به گرفتن پوزیشن های خرید در بالای سطح ۱۸۳۰ اقدام کرد تا قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۸۴۴ دلار/تن برسد و این هدف در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم