تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۹۵٫۵۳۳ را بشکند و تا سطح ۹۶٫۹۵۳ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی و قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی ۳ تایید کرده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۳ تشکیل شده است که این موج از سطح ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه ۲۰۱۴) آغاز گردیده است.

هر چند قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا در اولین حمله خود به سطح مقاومت ۹۵٫۵۳۳ موفق نشد اما پیش بینی می کنیم که در دومین حمله خود موفق به شکست این سطح شود و تا حدود سطح ۹۶٫۹۵۳ صعود کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی وجود دارد.

اگر این سطح نیز شکسته شود می تواند قیمت را تا نرخهای بالاتر یعنی به سوی سطح ۹۸٫۳۷۲ هدایت کند که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی می باشد.

سطح حمایت قیمت نیز در هفته جاری بر روی خط فیبوناچی ۹۴ دیده می شود و اگر با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۹۳٫۷۷۶ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می شود.

از این رو همچنان بر این باوریم که قیمت ایندکس دلار آمریکا در میان مدت و بلند مدت در روند صعودی است و در نمودار روزانه الگوی صعودی دیده می شود که در صورت تایید و شکست مقاومت ۹۵٫۵۳۳، احتمال صعود تا سطح ۹۶٫۹۵۳ بوجود خواهد آمد.

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا حرکت نزولی این زوج ارز در آستانه جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) در پایین ترین سطوح ۵ هفته گذشته خود در نوسان است و در حال حاضر، قیمت مابین نرخهای ۱٫۱۱۵۰ و ۱٫۱۲۵۰ در روندی خنثی محبوس مانده است.

به باور ما همچنان حرکت نزولی قیمت به نفع فروشندگان است اما باید به انتظار شروع حرکت اصلاحی باشیم. برای امروز در محدوده نرخهای نزدیکی ۱٫۱۲۴۰ و ۱٫۱۲۵۰ فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن فروش ایجاد خواهد شد و سطح مقاومت بعدی نرخهای ۱٫۱۲۶۰ و ۱٫۱۲۷۰ هستند.

در صورت ادامه کاهش یورو، مانع مهمی که در برابر این زوج ارز وجود دارد، سطح ۱٫۱۱۵۰ است که اگر شکسته شود، می توان به انتظار کاهش تا سطوح ۱٫۱۱۲۰ و ۱٫۱۱۰۰ باشیم.

از آنجایی که بانک مرکزی اروپا اعلام کرده که از ماه مارس با اختصاص بودجه ۱ تریلیون یوروی (معادل ۱٫۱ تریلیون دلار آمریکا) اقدام به خرید اوراق قرضه دولتی خواهد کرد این اقدام که نشانگر واگرایی مسیر رشد اقتصادی اروپا با آمریکا است می تواند بیانگر احتمال سقوط بیشتر قیمت یورو باشد.

عمده تمرکز بازار به نشست بانک مرکزی اروپا (ECB) برای تعیین نرخ بهره و اعلام سیاستهای پولی است که در هفته جاری روز پنجشنبه برگزار می شود.

در سایر تحولات و در جفت ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز بهترین محدوده برای قرار دادن دستورات فروش به ترتیب در سطوح نزدیکی ۱۳۴٫۶۰ ، ۱۳۴٫۷۰ ، ۱۳۴٫۸۰ و ۱۳۵٫۰۰ و سفارشات خرید به ترتیب در محدوده نزدیکی ۱۳۳٫۴۰ ، ۱۳۳٫۳۰ و ۱۳۳٫۰۰ است.

در جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز سفارشات خرید امروز به ترتیب در نزدیکی نقاط ۱۱۹٫۶۰ ، ۱۱۹٫۵۰ ، ۱۱۹٫۳۵ ، ۱۱۹٫۳۰ ، ۱۱۹٫۱۰ و ۱۱۹٫۰۰ سفارشات اصلی فروش به ترتیب در نزدیکی نقاط ۱۲۰٫۰۰ ، ۱۲۰٫۲۰ ، ۱۲۰٫۲۵ ، ۱۲۰٫۴۰ و ۱۲۰٫۵۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار