تحلیل ویژه چشم انداز اختلاف قیمت نفت خام و برنت دریای شمال در ۳ ماهه آینده

برای اختلاف قیمت نفت خام سبک آمریکا و نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که اسپرد یا اختلاف آن در ۳ ماهه آینده به ۱۶٫۹۸- دلار/بشکه افزایش یابد زیرا سطح حمایت بر روی ۱۳٫۵۴- چندان قوی و مستحکم نیست و انتظار داریم براحتی این سطح شکسته شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۲۸٫۱۰- (پایین ترین سطح روز ۱۴ اکتبر ۲۰۱۱ ) به ۱٫۰۲+ (بالاترین سطح روز ۱۵ ژانویه ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

این حرکت افزایشی از سطح ۲۸٫۱۰- در قالب پنج موج a , b , c , d , e شکل گرفته است و همانطور که در نمودار زیر مشخص است موج b توانسته به اندازه ی ۸۶٫۴ رصدی از موج a را معکوس کند و همچنین موج d توانسته این اختلاف قیمت را به اندازه ۷۶٫۴ درصد از موج c به نرخهای پایین برگرداند.

از این رو موج نزولی فعلی که ما در حال حاضر در آن قرار داریم می تواند حداقل به اندازه ی ۶۱٫۸ درصد از حرکت افزایشی را به نرخهای پایین معکوس کند و بررسی سطوح فیبوناچی هدفی در حدود ۱۶٫۹۸- را نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی دیده می شود.

بررسی دقیق تر امواج الیوت در نمودار دوم بیانگر آن است که اختلاف قیمت نفت خام و برنت به مرور زمان بیشتر خواهد شد زیرا قیمت در موج ۳ از موج قوی c قرار گرفته است.

در نمودار دوم تحلیل سطوح فیبوناچی از موج c نشان می دهد که هدفهای ۱۵٫۵۰- و ۱۷٫۲۹- قابل دسترس هستند که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی وجود دارند که این سطوح در نزدیکی همان هدف ۱۶٫۹۸- قرار دارد.

سطح مقاومت نیز بر روی ۱۲٫۶۰- دیده می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی تشکیل شده است و چنانچه این سطح شکسته شود موجب کاهش اختلاف قیمت نفت خام و نفت برنت به سوی سطح ۱۱٫۵۷ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی مشخص شده است.

بدین جهت باید در طی ۳ ماهه آینده تا زمانیکه اختلاف قیمت پایین سطح ۱۲٫۶۰- قرار دارد، باید در انتظار رسیدن اختلاف قیمت نفت آمریکا با نفت برنت به ترتیب به سطوح ۱۵٫۵۰- ، ۱۶٫۹۸- و ۱۷٫۲۹- دلار/بشکه بود که این هدفها در چارتهای پایین دیده می شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه اختلاف قیمت نفت خام سبک آمریکا و نفت برنت دریای شمال بازار لندن

اختلاف نفت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه اختلاف قیمت نفت خام سبک آمریکا و نفت برنت دریای شمال بازار لندن

اختلاف نفت