تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

امروز در اوایل سشن اروپا یورو آهنگی صعودی گرفت و با شکست سطح ۱٫۳۳۲۰ قیمت تا محدوده نزدیکی ۱٫۳۳۴۰ صعود کرد و فعلا چند بار توانسته منطقه ۱٫۳۳۴۰ و ۱٫۳۳۵۰ را به چالش بکشد اما هنوز پشت دروازه ۱٫۳۳۵۰ متوقف شده است و در زمان نگارش این تحلیل (۱۳:۰۰ به وقت تهران) به زیر سطح ۱٫۳۳ عقب نشینی کرده است و این بدان معنی است که احتمالاً برای ادامه حرکت صعودی در منطقه ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۳۵۰ با موانع مواجه است.

دقیقا روی قیمتهای ۱٫۳۳۴۰ و ۱٫۳۳۵۰ که برخی از سفارشات فروش نیز در این منطقه چیده شده بود این عقب نشینی قیمت را به روشنی دیدیم و برای چندمین بار یاد گرفتیم که محدوده قرار دادن سفارشهای خرید و فروش و نقاط کف و سقف قیمتی بسیار مهم اند.

برای امروز اصل سفارشهای خرید فعلا به ترتیب در منطقه حدود ۱٫۳۲۷۰ و ۱٫۳۲۵۰ است و حتی برخی روی منطقه ۱٫۳۲۲۰ الی ۱٫۳۲۰۰ سفارشهای خرید خود را چیده اند که البته این سفارشات خرید در همان منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۴۰ تسویه شده اند.

بطور کلی همچنان در تصویر میان مدت با توجه به نفوذ قیمت به بالای ضلع بالایی خط تونل، حرکت به نفع خریداران است مخصوصا اگر سطح مقاومت ۱٫۳۳۵۰ شکسته شود که سفارشهای خرید زیادی با هدف ۱٫۳۴۳۰ ( بالاترین سطح روز ۲۰ فوریه ) باز خواهند شد. از این رو ، فرصتی برای خرید در نرخهای پایین بوجود آمده و احتمال صعود مجدد وجود دارد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در این زوج ارز اینبار سفارشهای خرید در معاملات امروز به سه گروه تقسیم شده اند. بخشی بین ۹۶٫۳۰ و ۹۶٫۲۰ بخشی بین ۹۶٫۰۰ تا ۹۵٫۹۰ و گروه سوم در منطقه نزدیکی ۹۵٫۵۰ با حد سود در نزدیکی منطقه ۹۷٫۰۰ و ۹۷٫۱۵ الی ۹۷٫۵۰ قرار دارند و حد استاپ نیز در زیر منطقه ۹۵٫۵۰ قرار گرفته است.

 در حرکت نزولی نیز تنها با شکسته شدن کامل ۹۵٫۵۰ و تثبیت قیمت در پایین سطح ۹۴٫۹۸ حرکت کاهشی شدت بیشتری خواهد گرفت و می تواند هدف ۹۳٫۶۰ ( فیب ۳۸٫۲ درصدی ) را نمایان سازد که در نمودار زیر مشخص است  و این زوج ارز تحت تاثیر شدید شاخص سهام نیکی ژاپن قرار دارد و در بررسی وضعیت این زوج می بایست حتما به شاخص سهام نیکی ژاپن توجه داشت. بدلیل همیستگی بالایی این دو با هم در صورتیکه شاخص سهام ژاپن کاهش یابد این زوج ارز نیز کاهش می یابد و بالعکس.

در زوج ارز EurJpy نیز به باور ما امروز حمایت قیمت در منطقه ۱۲۸٫۱۰ و ۱۲۸٫۰۰ الی ۱۲۷٫۷۰ قرار دارند و سقف نیز در محدوده ۱۲۹٫۰۰ و ۱۲۹٫۵۰ تا ۱۳۰ می باشد که می توان در نزدیکی سقف اقدام به فروش کرد. اگر نزولی با قدرت پیش رود و سطح حمایت ۱۲۷٫۷۰ کاملا شکسته شود، باید به انتظار کاهش تا نرخ ۱۲۶٫۹۲  باشیم .

در زوج GbpJpy هنوز هم فرصتهای زیادی برای خریداران در منطقه ۱۴۹٫۵۰ و ۱۵۰٫۰۰ است تا در نرخهای پایین وارد معامله شوند از این رو، می بایست در همین سطوح برای ورود به پوزیشن خرید اقدام کر و البته حد سود را در محدوده ۱۵۲٫۵۰ و ۱۵۳٫۰۰ در نظر گرفت و سپس از نزدیکی این منطقه اقدام به فروش با هدفهای زیر ۱۵۰ و ۱۴۹ کرد .

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

حرکت صعودی پوند همچنان ادامه دارد و امروز با اعلام مثبت اشتغال انگلیس زمینه برای شکسته شدن سطح مقاومت ۱٫۵۷۰۳ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) ایجاد شده است و اکنون قیمت تا سطح ۱٫۵۶۸۴ پیش رفته است.

 به نظر می رسد که در این چند هفته گذشته ، اقبال سرمایه گذاران به خرید پوند بیشتر شده است. از سوی دیگر، یکی از دلایل تقویت پوند ، فروکش کردن انتظارات و برخی گمانه زنی ها از توسعه سیاستهای انبساطی کمّی (QE) در واقع همان چاپ پول توسط بانک مرکزی انگلیس ، می باشد.

در حال حاضر، سطح ۱٫۵۷۰۰ تنها سطحی است که می تواند مانع ادامه حرکت صعودی شود که اگر آن هم شکسته شود ، هدف بعدی صعود قیمت تا نرخ ۱٫۵۷۹۸ ( فیب ۶۱٫۸ درصدی ) خواهد بود و اگر آن هم شکسته شود هدف آن رسیدن به نرخهای ۱٫۶۰۰۰ و ۱٫۶۳۸۰ ( بالاترین سطح روز ۱ فوریه ) است که انتظار داریم در هفته های آتی به این منطقه دست یابد. اکنون کف قیمت پوند در محدوده ۱٫۵۶۰۶ ( فیب ۵۰ درصدی ) در حال شکل گیری است و در حال حاضر، مهمترین جریان غالب در بازار، حرکت افزایشی قیمت این زوج ارز می باشد.

 فعلا امروز برای احتیاط می بایست قبل از آن اقدام به حفظ سود نمود و از این رو پیشنهاد می شود در محدوده نرخ ۱٫۵۶۸۵( بالاترین سطح روز ۶ ژوئن ) و ۱٫۵۷۰۰ اقدام به تسویه خرید کنیم و بعد منتظر واکنش بازار به این منطقه مهم باشیم. در هر صورت در چشم انداز بزرگتر، حرکتی صعودی در حال شکل گیری است و انتظار می رود، طی روزهای آینده شاهد ادامه این مسیر صعودی باشیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند