تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۷۹۹ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۵۶۲۹ می گردد.

در نمودار زیر مشخص است که قیمت این فلز موفق به شکست مقاومت ۵۹۳۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۶۵۲۰ – بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر به ۵۳۵۳٫۲۵ – پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه ) نگردید و به همین خاطر در حال ریزش به سوی نرخهای پایین تر است.

در چارت پایین این عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۵۹۳۷ بیانگر تکمیل شدن موج اصلاحی اخیر قیمت از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) می باشد.

با این حال برای اینکه از تکمیل شدن این موج برگشتی اطمینان حاصل کنیم می بایست قیمت به پایین سطح حمایت ۵۷۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ رصدی) برسد تا تایید شود.

در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۹۳۷ زمینه را برای تقویت قیمت به سوی سطح ۶۰۷۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) فراهم می آورد. از این رو برای امروز در حرکت نزولی، تثبیت و تایید قیمت در زیر نرخ ۵۷۹۹ می تواند راه را برای شروع یک حرکت کاهشی به سوی سطح ۵۶۲۹ دلار/تن هموار کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی در نمودار زیر مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی با توجه به آنکه سطح مقاومت ۱۸۲۸ دلار/تن شکسته نشده است، امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح ۱۷۹۰ کاهش یابد که این هدف را شکسته شدن سطح حمایت ۱۸۱۱ تایید کرده است.

این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) به ۱۸۹۸ (بالاترین سطح روز ۳ فوریه) تشکیل شده اند.

عدم توانایی و قدرت قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۸۲۸ خود نشاندهنده کامل شدن حرکت بازگشتی قیمت از سطح ۱۷۹۲ (پایین ترین سطح روز ۲۰ فوریه) می باشد و این موضوع بیانگر از سرگیری روند نزولی قیمت از سطح ۱۸۹۸ است.

سطح حمایت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی یعنی سطح ۱۷۹۰ قرار گرفته است و اگر این سطح شکسته شود زمینه را برای سقوط بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۷۷۶ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) فراهم می آورد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح ۱۸۲۸ هم اکنون به عنوان سطح کلیدی و مقاومت مستحکم قیمت محسوب می شود و قیمت چندین بار تلاش نمود که از آن عبور کند اما موفق نشد و تمامی تحولات قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی می بایست بر روی نمودار ۶۰ دقیقه ای دنبال شود زیرا عدم قدرت و توانایی عبور قیمت در عبور از سطح ۱۸۲۸ سیگنال فروش به سوی سطح ۱۷۹۰ دلار/تن صادر کرده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم