تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز در بازار جهانی ارز به دلیل افزایش میزان بازدهی (Yield)، دلار آمریکا بار دیگر در مقابل ارزهای اصلی (به استثنای ین ژاپن) تقویت شد و به بالاترین حد خود در ۱۱ ساله گذشته رسید، ارزش یورو نیز به پایین ترین سطح خود در ۶ هفته گذشته کاهش یافته است.

اقدام معامله گران برای گرفتن پوزیشنهای فروش یورو می تواند موجب سقوط قیمت به محدوده ۱٫۱۱۵۵ و ۱٫۱۱۵۰ شود و شکست سطح پیوت ۱٫۱۱۵۰ می تواند مقدمه ای برای فرود بیشتر یورو تا هدف ۱٫۱۱۲۰ و در ادامه تا سطح ۱٫۱۰۹۸ (پایین ترین سطح ۱۱ ساله گذشته) باشد زیرا برای امروز اکثر سفارشات فروش یورو به ترتیب در چند مرحله ۱٫۱۲۱۰ ، ۱٫۱۲۲۰ ، ۱٫۱۲۲۵ و مرحله آخر در نزدیکی ۱٫۱۲۴۵ و ۱٫۱۲۵۰ قرار دارند.

خبر مهم این هفته بازار، جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنجشنبه است که انتظار می رود در آن وضعیت چشم انداز اقتصادی اروپا و خصوصاً جزئیات خرید ۱ تریلیون یوروی خرید اوراق قرضه تا حدی نمایان شود.

کماکان بر این باوریم که حرکت یورو در کنترل فروشندگان است و روند کاهشی ادامه خواهد یافت و این موضوع را بررسی اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا و آلمان تایید کرده است و امروز اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا/آلمان به ۱۷۷ واحد و برای نرخ بازدهی اوراق قرضه ۲ ساله به ۸۸ واحد رسیده است و هر چقدر اختلاف نرخ بازدهی بین این دو کشور بیشتر باشد زمینه را برای کاهش بیشتر یورو فراهم می آورد.

در حال حاضر یورو فاصله چندانی تا عدد ۱٫۱۱۵۰ ندارد و احتمال کاهش قیمت به نزدیکی این سطح بسیار است که اگر این سناریو حاکم شود و این سطح با قدرت شکسته شود یورو کاهش دیگری را تجربه خواهد کرد و خود را گامی دیگر به ۱٫۱۰۹۸ نزدیک می کند. البته برای امروز در نزدیکی سطوح ۱٫۱۱۵۵ و ۱٫۱۱۵۰ با اقدام معامله گران برای حفظ سود، نباید متعجب شویم.

امروز اخبار اقتصادی قابل توجهی در ایالات متحده منتشر نمی شود و از این رو، انتظار می رود امروز و فردا حرکت خنثی قیمت مابین نرخهای ۱٫۱۱۵۰ و ۱٫۱۲۵۰ ادامه یابد تا با شکسته شدن قیمت در پایین سطح ۱٫۱۱۵۰ راه را برای کاهش مجدد یورو به سطح ۱٫۱۰۹۸ و نرخهای پایین تر هموار خواهد ساخت.

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن همانطور که در چارت زیر مشخص است قیمت با سطح مقاومت ۶۰٫۸۲ دلار/بشکه مواجه است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود و قیمت حداقل ۲ ساعت بالای آن تثبیت شود می تواند به سوی سطح ۶۲٫۴۴ افزایش یابد.

این بررسی سطوح فیبوناچی همچنین سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۵۹٫۱۹ نشان می دهد که نزدیک به همان سطح حمایت ۵۹٫۱۰ می باشد که در تحلیل امروز نفت برنت بدان اشاره کردیم و چنانچه قیمت به زیر سطوح ۵۹٫۱۹ و مخصوصا ۵۹٫۱۰ برسد، هدف بعدی در نرخ ۵۷٫۱۷ دلار/بشکه نمایان خواهد شد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت